818 اسب‌بخار در اوج آرامش

تیونینگ ملایم منهارت روی آئودی RS Q8

29 آذر 1400 18:00

قبول داریم که این اولین‌ باری نیست که شرکت تیونینگ منهارت - Manhart - دست روی آئودی RS Q8 می‌گذارد. چراکه پیش‌تر در سال 2020 نیز شاسی‌بلند پرقدرت آئودی توسط این تیونر بهینه‌سازی شده بود. البته منهارت ادعا می‌کند که در پروژه جدید خود، سبک و سیاق متفاوتی را اجرا کرده است. چراکه محصول جدید کمی سبک‌تر و توان خروجی آن نیز حدود 100 اسب‌بخار کمتر است.

تغییرات روی خودروی جدید که RQ800 نام دارد بسیار ملایم است.همانطور که گفته شد، تغییرات روی خودروی جدید که RQ800 نام دارد بسیار ملایم است. استفاده از عناصر قرمز در بخش جلو، آینه‌ها، رکاب‌ها و دیفیوزر عقب در عین سادگی، چشم‌نواز هستند. حضور رینگ‌های عریض 24 اینچی کلاسیک با همان تم قرمز رنگ، جلوه‌ جذابی به قسمت پایینی این خودرو بخشیده‌اند. با این حال برچسب‌های گرافیکی روی بدنه کاملاً تازگی دارند.

در بخش فنی نیز تغییراتی را شاهد هستیم. پیشرانه این خودرو با کیت جدید توربوشارژ و اینترکولر جدید و مجهز به ورودی هوای Eventuri فیبرکربنی است. حتی ECU آن نیز یک بار دیگر برنامه‌ریزی شده است. سیستم تنفس خودرو اکنون از فولاد ضدزنگ ساخته شده تا همگی در نهایت به تولید 818 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور منجر شود. البته جعبه‌دنده نیز ارتفا یافته تا بتواند چنین توان را تحمل کند.

تیونینگ ملایم منهارت روی آئودی RS Q8

مشتریان می‌توانند به صورت سفارشی روی این خودرو کیت ارتقای ترمز را نیز تعبیه کنند. اگرچه منهارت می‌گوید این شاسی‌بلند اسپرت از کاتالیست 200 سلولی استفاده می‌کند، ولی موسسه استاندارد TUV آن را تایید نکرده است. این یعنی خودروی فوق اجازه تردد در آلمان را ندارد و RS Q8 باید راهی بازارهای خارجی شود.

خبر بد این است که منهارت اشاره‌ای به رکوردهای جدید این خودرو نکرده است. اگرچه می‌دانیم که نسخه استاندارد این خودرو صفر تا صد را در 3.8 ثانیه می‌پیماید.

دیدگاه کاربران