گودزیلای مینیاتوری

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R

28 مرداد 1399 11:37

خودرویی که به تازگی تصاویر آن منتشر شده و نمونه‌ای کوچک از نیسان GT-R به نظر می‌رسد، در حقیقت یک دایهاتسو کوپن است که توسط شرکت تیونر ژاپنی به نام Liberty Walk دستخوش تغییر و تحول شده است. البته خریداران نسخه مجهز به کیت بدنه Liberty Walk مطمئناً قصد رقابت با نیسان GT-R را نداشته و تنها به جلب نظر عابران قانع هستند.

خریداران نسخه مجهز به کیت بدنه Liberty Walk مطمئناً قصد رقابت با نیسان GT-R را نداشته و تنها به جلب نظر عابران قانع هستند.این شرکت از مدت‌ها پیش به کار ساخت کیت بدنه برای دایهاتسو کوپن مشغول بوده و نخستین بار در سال 2017 بادی کیت شبیه به نیسان GT-R را به علاقمندان معرفی کرد. با نگاهی به ظاهر دایهاتسو تغییر یافته می‌توان ادعا کرد با نمونه‌ای جالب و دوست‌داشتنی روبرو هستیم که با چهره جدید به خوبی کنار آمده است.

در نگاه اول جلوپنجره الهام گرفته از نیسان GT-R به همراه ورودی‌های هوای سپر جلو و دیلایت‌های افقی LED، کاملاً چهره خودروی اصلی را به ذهن متبادر می‌کند. نکته جالب هماهنگی مناسب چراغ‌های استاندارد دایهاتسو کوپن با فرم زاویه‌دار جلوپنجره و ورودی‌های هوا روی سپر جلو بوده که در کنار ارتفاع کاهش یافته خودرو، نمایی هیجان‌انگیز ایجاد کرده است.

همچون پروژه‌های قبلی شرکت Liberty Walk، از گلگیرهای سفارشی در این خودرو استفاده شده که زاویه مناسب برای رینگ‌های زاویه‌دار مشکی آن فراهم کرده‌اند.کیت بدنه دایهاتسو کوپن شامل رکاب‌های جانبی سفارشی نیز می‌شود.

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R

متخصصان Liberty Walk بخش عقبی خودرو را نیز فراموش نکرده و باله بزرگ، نشان GT-R و سپر و دیفیوزر مشابه نیسان GT-R را در این بخش نصب کرده‌اند. حتی خروجی‌های اگزوز نیز همچون مدل اصلی به صورت چهارتایی است.

هرچند این نمونه خاص از دایهاتسو کوپن با نسخه استاندارد این خودرو بسیار متفاوت بوده اما باز هم نباید فراموش کرد با یک خودروی کوچک مخصوص بازار ژاپن (رده kei) روبرو هستیم که به پیشرانه 3 سیلندر کم حجم 658 سی‌سی مجهز شده است.

دیدگاه کاربران