معرفی دایهاتسو کوپن نسخه 20 سالگی

به مناسبت بیستمین سالگرد تولید Copen یکی از معروف‌ترین خودروهای دایهاتسو، ژاپنی‌ها جشن تولد ویژه‌ای برگزار کرده‌اند.

دایهاتسو کوپن نسخه 20 سالگی یک ادای دین مناسب برای رودستر سایز کوچکی است، که اولین‌بار سال 2002 رونمایی شد. قرار است این خودرو تا چند ماه دیگر به تیراژ محدود 1000 دستگاه در بازار بومی ژاپن به فروش برسد. یک ادای دین مناسب برای رودستر سایز کوچکی که اولین‌بار سال 2002 رونمایی شد.

نسخه جدید براساس تیپ Cero نسل دوم کوپن (LA400) که سال 2014 روی کار آمد، ساخته شده است. شرکت تغییری در مکانیزم فنی آن ایجاد نکرده و این یعنی استفاده از همان پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ 658 سی‌سی که کاملاً برای خودروهای کلاس Kei آشنایی دارد.

توان خروجی 64 اسب‌بخار قدرت با 92 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی توسط یک دیفرانسیل محدودکننده لغزش به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته برای مشتریان سخت‌گیر نسخه CVT با فناوری سوپراکتیو شیفت نیز کنار گذاشته خواهد شد که به طرزی جالب اهرم تعویض دنده پشت فرمان هم دارد.

دایهاتسو کوپن نسخه 20 سالگی

در حالی که تغییری روی پیشرانه دیده نمی‌شود، نسخه ویژه سالگرد با تقویت شاسی همراه شده است. استفاده از رینگ‌های جدید 16 اینچی BBS که به طور خاص برای همین خودرو طراحی شده و هم‌چنین چراغ‌های تمام LED با تریم مشکی و دستگیره‌های کروم‌رنگ، کوپن فوق را به‌خوبی متمایز کرده است.

داخل کابین نشان «بیست سالگی» یک پلاک که شماره تولید خودرو روی آن درج شده، دیده می‌شود. روکش چرمی و صندلی‌های اسپرت که مانند همیشه روی آن نام Copen نقش بسته می‌تواند حس خوبی را برای راننده و سرنشین ایجاد کند. باید به این نکته اشاره کرد که فرمان خودروی فوق را نیز برند Momo تهیه کرده است.

دایهاتسو کوپن نسخه 20 سالگی

دایهاتسو کوپن ویرایش بیستمین سالگرد در کنار سایر تریم‌ها یعنی Cero , Xplay , Robe و کوپن GR Sport از هم‌اکنون برای ثبت سفارش و خرید آماده شده‌اند. تاریخ عرضه به زودی اعلام خواهد شد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org