جیپ هندی

معرفی شاسی‌بلند جدید ماهیندرا

29 مرداد 1399 20:01

با مشاهده تصاویر حتماً جیپ رانگلر را به یاد آورده‌اید ولی این عکس‌ها به نسل جدید شاسی‌بلند ساخت شرکت هندی ماهیندرا تعلق دارد. در حقیقت این شرکت حقوق تولید نسل قبلی جیپ رانگلر CJ که بین سال‌های 1996 تا 2006 تولید شد را خریداری کرده بنابراین به نظر می‌رسد هیچ مانع قانونی دامن‌گیر این محصول نخواهد شد.

ماهیندرا ثار نه تنها شکل ظاهری خود را از جیپ انگلر به ارث برده بلکه در آفرود نیز چندان دست و پا بسته نیست.امکان سفارش ماهیندرا ثار (Thar) با دو پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز و 2.2 لیتری دیزل وجود دارد که به ترتیب 150 و 130 اسب‌بخار قدرت تولید را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

ماهیندرا ثار نه تنها شکل ظاهری خود را از جیپ انگلر به ارث برده بلکه در آفرود نیز چندان دست و پا بسته نیست چراکه به سامانه چهارچرخ محرک غیردائم، ترنسفر کیس و دنده سنگین مجهز شده و زاویه حمله آن برابر با 41.8 درجه بوده که از زوایه 37 درجه‌ای نزدیک‌ترین رقیبش یعنی سوزوکی جیمنی به مراتب بهتر است. عمق غوطه‌وری ثار در آب 66 سانتی‌متر بوده که دوبرابر سوزوکی جیمنی محسوب می‌شود. البته زاویه خروج و شکست ثار به ترتیب برابر با 36.8 و 27 درجه بوده که در مقابل اعداد 49 و 28 درجه‌ای جیمنی، یک شکست به شمار می‌آید.

ماهیندرا ثار جیپ هندی

لازم به ذکر است که برخلاف جیپ رانگلر، ماهیندرا ثار تنها در نسخه دو در به قابلیت چهارچرخ محرک مجهز شده است. البته می‌توان این خودرو را به صورت سقف ثابت یا متحرک و در دو ظرفیت 4 یا 6 نفره با سه ردیف صندلی سفارش داد.  

نمایشگر 7 اینچی لمسی به قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو، ارتباط بلوتوث، قطب‌نمای دیجیتال و نشانگر زاویه چرخ‌ها و همچنین ارتباط با تلفن و ساعت هوشمند از طریق نرم‌افزار Blue Sense مجهز شده است. بنابر اعلام سازنده نمایشگر مذکور در برابر رطوبت مقاوم بوده و می‌توان انتظار داشت کمی در مقابل آب مقاومت نشان دهد.

ماهیندرا فعلاً درباره قیمت ثار رقمی اعلام نکرده ولی پیش‌بینی می‌شود فروش این مدل به زودی در هندوستان آغاز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران