تصاویر جدید هیوندای کاستو لو رفت!

هیوندای، کاری که بخواهد حتما انجامش می‌دهد و کاری به کار بقیه ندارد؛ در شرایطی که کراس‌اورها و شاسی‌بلندها، جانی ون‌ها و MPVها را در میان خانواده‌ها گرفته‌اند و در روزهایی که غیر از کاربری تجاری، خودروسازان جهان دلیل اقتصادی دیگری برای ساخت ون‌ها ندارند، حالا هیوندای عزمش را جزم کرده تا با دو محصول تازه خودش، جان تازه‌ای به بازار ون‌ها دهد؛ هیوندای استاریا که اواخر سال 2021 به بازار جهانی می‌رود، یکی از این محصولات است. اما محصول دیگر هیوندای، فقط و فقط در یک کشور، قابل خریداری است: کشوری که هنوز هم بازار ون‌ها در آنجا پر رونق است: حدس‌تان درست است: چین!

کاستو حاصل همکاری مشترک هیوندای و بایک موتور است.بعید است تاکنون اسمی از این ون هیوندای شنیده باشید؛ یکی از خاص‌ترین محصولات شرکت که ماحصل سرمایه‌گذاری مشترک کره‌ای‌ها و خودروسازی بایک (BAIC) چین است و نامش را هیوندای کاستو (Custo) گذاشته‌اند. اگر یادتان باشد، نخستین تصاویر این ون هیوندای در تابستان 2020 منتشر شد ولی حالا مشخص شده که کاستو درحال دریافت مجوز‌های نهایی و فروش در چین است و به احتمالا فراوان تا قبل از شروع سال 2022 روی خط تولید می‌رود.

همکاری مشترک هیوندای و بایک کار خود را از سال 2002 آغاز کرده است و «کاستو» را می‌توان جدیدترین دستاورد این کمپین کره‌ای-چینی قلمداد کرد. این MPV (خودروی چندمنظوره) با ساختار ون‌های 7 نفره تولید شده ولی در حقیقت 6 صندلی دارد. با 4.95 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.73 متر ارتفاع، می‌توان چنین نتیجه گرفت که هیوندای کاستو، ابعادی کوچک‌تر از استاریا دارد.

طراحی منحصر به فرد این خودرو را می‌توان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن تلقی کرد. اگر کثیفی‌های پراکنده روی بدنه این نمونه اولیه را نادیده بگیرید، آنچه خواهید دید جلوپنجره آشنای هیوندای و به‌خصوص مجموعه‌ چراغ‌های جلویی آن است که قطعا هر بیننده‌ای را به یاد هیوندای توسان نسل چهارم می‌اندازد.

در نمای جانبی قسمت پایین درب‌ها و رکاب‌های مشکی اشاره‌ نامحسوسی به قابلیت‌های اسپرت آن دارد. خطوط تیز در انتهای قوس درب‌های کشویی نیز جالب توجه شده‌‌اند. اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، روی دستگیره درب‌ها یک نوار نقره‌ای لوکس نیز دیده می‌شود که هماهنگی معناداری با جلوپنجره دارد.

در نمای پشتی هیوندای کاستو نیز یک ردیف بزرگ و کشیده LED تعبیه شده است. طراحی این قسمت بسیار برجسته شده و یک بال عقب سقفی نیز آن را تکمیل می‌‌کند.

از روی همین تصاویر نه‌چندان باکیفیت هم می‌توان المان‌های داخلی خودرو را بررسی کرد. با نگاهی به کابین کاستو می‌فهمیم که این خودرو از هیوندای سوناتا نسل هشتم الهام بسیاری گرفته است. به‌عنوان مثال همان فرمان چهار تکه و همان سلکتور حالت‌های جعبه‌دنده دیده می‌شود. برای مدرن کردن نمای داخلی یک نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و یک نمایشگر بزرگ عمودی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز تعبیه شده است.

هیوندای کاستو قرار است با دو موتور مختلف وارد بازار چین شود که هردو موتور، موتورهایی است که هیوندای با کمک شرکای چینی خود، ساخته. موتور اول، که با کد G4FS شناخته می‌شود و هیوندای آنرا با جوینت‌ونچر بیجینگ (Beijing Hyundai) ساخته، از نوع 1.5 لیتری توربوست که حدود 170 اسب بخار قدرت دارد. موتور دوم نیز، که کد G4NN داشته و در کارخانه شاندونگ (Shandong Hyundai) ساخته شده، از نوع 2.0 لیتری توربوست و 236 اسب بخار، تحویل‌تان می‌دهد.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : carscoops,com