• هيونداي استارگيزر

یک MPV هفت نفره

معرفی هیوندای استارگیزر

27 تیر 1401 13:00

هیوندای‌ موتورز اندونزی (HMID) یکی از شرکت‌های تابعه هیوندای‌ موتورز است که از مدل کاملاً جدید استارگیزر - Stargazer - رونمایی کرده است. این محصول اکنون برای پیش‌فروش در این کشور در دسترس است.

هیوندای استارگیزر خودرویی هفت نفره در کلاس MPV است که با محصولاتی همچون میتسوبیشی Xpander، هوندا BR-V، تویوتا  Avanza/Veloz و دایهاتسو Xenia رقابت خواهد کرد.

هیوندای Stargazer به صورت محلی در کارخانه اندونزی تولید می‌شود.

طراحی بدنه هیوندای استارگیزر

ابعاد هیوندای استارگیزر عبارت‌ است از 4460 میلی‌متر طول، 1780 میلی‌متر عرض و 1695 میلی‌متر ارتفاع. فاصله محوری آن نیز برابر با 2780 میلی‌متر است.

طراحی بدنه هیوندای استارگیزر

هیوندای Stargazer نسبت به رقبای خود ظاهر متفاوت و آینده‌نگری دارد. این محصول با الهام از مدل بزرگ‌تر هیوندای استاریا ساخته شده است؛ یک نوار نورانی در بخش جلو زیر کاپوت، تمام عرض خودرو را در بر گرفته و در قسمت پایین‌تر، چراغ‌های جلو اصلی قرار گرفته‌اند. این چراغ‌ها در کنار یک جلوپنجره بزرگ هستند که بخشی از سپر X شکل است. یک خط کمربندی از انتهای چراغ‌ افقی به طرفین ادامه یافته و به ستون D می‌رسد. زوایای نوک تیزی هنگام وصل شدن ستون D به سقف قابل مشاهده است.

خطوط دیگری نیز در بخش جانبی به چشم می‌خورند؛ بالای قوس چرخ‌ها، کمی فرورفتگی ایجاد شده است.

طراحی بدنه هیوندای استارگیزر

بخش عقب خودرو نیز مانند جلو، از یک نوار نورانی عریض تشکیل شده است. این نوار افقی در گوشه‌ها به نوارهای عمودی متصل می‌شود و حرف H را تشکیل می‌دهند. دقت کنید که چراغ‌های اصلی عقب، مثلثی شکل هستند. این مثلث‌ها کمی پایین‌تر قرار گرفته‌اند.

وسط در صندوق، نشان هیوندای جای گرفته است و یک قطعه مشکی‌رنگ و محل نصب پلاک نیز وجود دارد.

طراحی کابین هیوندای استارگیزر

داخل کابین یک صفحه‌نمایش بزرگ به چشم می‌خورد که از یک نمایشگر 8 اینچی لمسی اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر ابزار و اطلاعات راننده 4.2 اینچی (و یا 3.5 اینچی) تشکیل شده است.

طراحی کابین هیوندای استارگیزر

تکه‌ای از داشبورد به رنگ نقره‌ای درآمده تا ظاهر زیباتری را خلق کند. اهرم دنده روی کنسول مرکزی قرار گرفته و امکاناتی مانند شارژر بی‌سیم، پورت USB و پریز برق وجود دارد.

هیوندای استارگیزر با ترکیب هفت صندلی ارائه می‌شود. اما خریداران می‌توانند نسخه شش صندلی را نیز انتخاب کنند که صندلی‌های ردیف دوم آن جداگانه و کاپیتانی است. بر اساس عکس‌های منتشر شده از فضای داخلی، هوای مطبوع از طریق چهار دریچه در قسمت سقف به سرنشینان عقب می‌رسد.

مشخصات فنی و تیپ‌های هیوندای استارگیزر

هیوندای Stargazer به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی  Smartstream G با حجم 1.5 لیتر مجهز شده که 115 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی و یا گیربکس IVT (intelligent variable transmission) هیوندای، به چرخ‌های جلو می‌رسد.

هیوندای Stargazer در اندونزی در قالب چهار تیپ در دسترس است؛ اولین تیپ Active است که با گیربکس دستی به قیمت 31 هزار و 629 دلار و یا گیربکس IVT با قیمت 33 هزار و 267 دلار در دسترس است.

امکانات هیوندای استارگیزر

تیپ بعدی Trend نام دارد که با هر دو گیربکس قابل سفارش است. گیربکس دستی 34 هزار و 229 دلار و گیربکس IVT حدود 35 هزار و 867 دلار قیمت دارد.

تیپ Style فقط با گیربکس IVT عرضه می‌شود و 38 هزار و 519 دلار قیمت دارد. تیپ Prime نیز تنها گیربکس IVT دارد و قیمت آن 39 هزار و 923 دلار است. مشتریان برای صندلی‌های خلبانی باید مبلغ 13 هزار دلار بیش‌تر بپردازند. تنها نسخه Prime با نمای دو رنگ و پرداخت مبلغ اضافه‌تر در دسترس است.

امکانات هیوندای استارگیزر

از نظر تجهیزات و امکانات، تیپ Active به صورت استاندارد با چراغ‌های جلو هالوژنی، صفحه ابزار 3.5 اینچی، صفحه‌نمایش 8 اینچی اطلاعات و سرگرمی، 4 اسپیکر، صندلی‌های پارچه‌ای، دو ایربگ و رینگ‌های 15 اینچی، عرضه می‌شود.

تیپ Trend امکانات بیش‌تری‌ مانند Bluelink، سنسورهای کمک به پارک کردن و رینگ‌های 16 اینچی دارد.

تیپ Style علاوه بر امکانات تیپ Trend، به مواردی مانند لامپ‌های LED، جلو، کروز کنترل، صفحه ابزار بزرگ‌تر، تنظیم شیب فرمان تلسکوپی، دو اسپیکر بیش‌تر، ESC، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، محدودیت سرعت دستی، دوربین عقب، کی‌لس استارتر و هشدار سرنشین عقب، تجهیز شده است.

امکانات هیوندای استارگیزر

تیپ Prime بیش‌ترین تجهیزات و امکانات را دارد؛ در این تیپ موارد بیش‌تری مانند روکش چرمی صندلی‌ها، نورپردازی کابین، چهار ایربگ اضافه‌تر و مجموعا 6 ایربگ و سیستم ایمنی فعال، قرار دارد. این سیستم عبارت است از سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، هشدار توجه راننده، رادار کمک به حفظ خطوط، کمک به جلوگیری از برخورد در نقاط کور و هشدار برخورد از عقب.

تیپ Prime از همه نظر کامل است و مشخصات ایمنی آن قابل مقایسه با خودروهایی همچون تویوتا Avanza و Veloz، هوندا BR-V و دایهاتسو Xenia است. قیمت آن نیز رقابتی است؛ زیرا تیپ Prime هیوندای استارگیزر از Veloz Q CVT TSS و BR-V Prestige ارزان‌تر است. اما از Xenia گران‌تر است.

دیدگاه کاربران