قوی‌ترین نسخه ibizia با قلب فولکس

سئات ایبیزا توربو 2021

14 شهریور 1399 16:26

مدتی پس از جدایی برند کوپرا از سئات، این برند اسپرت و البته لوکس‌ساز در سال 2018 اقدام به معرفی نمونه اولیه «کوپرا ایبیزا» نمود؛ هاچبکی نیرومند که اعلام شد 197 اسب بخار قدرت از پیشرانه 2 لیتری TSI خود به دست می‌آورد ولی حقیقت این است که علاقمندان این خودرو به مرور زمان از تولید آن ناامید شدند چراکه ایبیزای قدرتمند، هرگز تولید نشد.

وقتی ساخت نسخه قدرتمندتر ایبیزا توسط کوپرا کنسل شد، سئات خودش آنرا ساختعدم تولید این مدل از ایبیزا که قرار بود از پیشرانه مشترک با فولکس واگن پولو GTI بهره مند شود، بدین معنی نیست که سئات از تولید نسخه نیرومندتر ایبیزا پشیمان شده است.

این برند زیرمجموعه فولکس واگن، مشتریان جوان را فراموش نکرده و تصمیم گرفته نسخه‌ای از ایبیزا را به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI توربوشارژ مجهز نماید که 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر را از طریق جعبه دنده هفت سرعته DSG دوکلاچه در اختیار راننده قرار خواهد داد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 8.2 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 219 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پیشرانه 1.5TSI در عین فراهم نمودن قدرت زیاد برای ایبیزا، مصرف سوخت این مدل را در حد معقولی حفظ کرده چراکه براساس اعلام کارخانه، مصرف این خودرو براساس استاندارد WLTP بین 5.6 تا 6.4 لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی دی اکسید کربن آن نیز بین 128 تا 147 گرم برکیلومتر خواهد بود.

همچون سایر نسخه‌های نسل فعلی ایبیزا که از سال 2017 روی خط تولید بوده، این مدل قوی‌تر نیز در تاسیسات سئات واقع در مارتورل در اسپانیا ساخته می‌شود.

ایبیزا از زمان معرفی اولین نسل در سال 1984 تاکنون، موفق به جلب 5.9 میلیون مشتری شده و سئات با معرفی نسخه جدید از این خودرو امیدوار است بتواند فروش آن را افزایش دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران