رقیب ب‌ام‌و X4 مخصوص چینی‌ها

فولکس واگن تیگوان X مدل 2021

16 شهریور 1399 16:00

ارائه نسخه کوپه از شاسی‌بلندهای موفق آلمانی رویه‌ای معمول در سالهای اخیر بوده که گویا اکنون شامل حال فولکس واگن تیگوان نیز شده است؛ خودرویی که در چهار سال گذشته خود، حضور بسیار موفقیت‌آمیزی در بازار داشته و به پرفروش‌ترین محصول فولکس واگن تبدیل شده است.

تیگوان ایکس فعلا در بازار چین قابل خریداری استدر طی روزهای گذشته شایعات مختلف و تصاویر مخفیانه زیادی از نمونه‌های تحت آزمایش نسخه کوپه از فولکس واگن تیگوان بنام «تیگوان ایکس» در رسانه‌ها منتشر شد. با نگاهی به فرم گوشه‌دار چراغ‌های جلو، سپر و حتی گلگیرها می‌توان دریافت با یکی از ساخته‌های فولکس واگن روبرو هستیم.

اما نمای جانبی و عقب تیگوان X را باید نقطه تمایز مهم این خودرو دانست چراکه فرم شیب دار سقف و در صندوق را در کمتر محصولی از این خودروساز آلمانی شاهد بوده‌ایم.

چراغ های عقب به سنت چند سال اخیر طراحی در صنعت خودرو، با نواری مستقیم به یکدیگر وصل شده که البته عناصر کوچک Y شکل درون آنها شما را به یاد لامبورگینی می‌اندازند. لبه در صندوق و شبرنگ‌هایی که در دو سوی سپر عقب نصب شده، نمای عقب را تکمیل می‌کنند.

در نهایت شعبه خودروساز آلمانی در چین که از همکاری مشترک میان سایک و فولکس واگن شکل گرفته، تصاویر تیگوان X را منتشر نمود. این مدل بر روی شاسی نسخه‌ای از تیگوان ساخته شده که در اروپا با نام Allspace شناخته شده و فاصله محورهای آن از 2.67 متر به 2.79 متر افزایش یافته است. طول و عرض تیگوان X نیز به ترتیب برابر با 4.76 و 1.85 متر بوده که 6.3 و 2 سانتیمتر بیشتر از تیگوان عادی است. به لطف طراحی شیب‌دار سقف خودرو، ارتفاع کلی آن نیز 37 میلیمتر کمتر از تیگوان معمولی خواهد بود.

فعلا تصویری از فضای کابین این مدل جدید منتشر نشده ولی به نظر نمی‌رسد شاهد تغییر خاصی در این بخش باشیم هرچند که احتمالا شاهد معرفی تریم‌های جدیدی خواهیم بود.

تیگوان X با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ و در دو نسخه به قدرت 186 و 220 اسب بخار عرضه خواهد شد. نیروی پیشرانه از طریق جعبه دنده هفت سرعته DSG به محور جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

فولکس واگن برای رونمایی رسمی از تیگوان X در تاریخ دوشنبه هفتم سپتامبر 2020 و آغاز فروش از سه ماهه چهارم سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است. هنوز مشخص نیست که این خودرو در جایی غیر از چین هم به فروش برسد چراکه روابط عمومی شعبه فولکس واگن در استرالیا نیز از احتمال ورود تیگوان X به بازار این کشور اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

دیدگاه کاربران