10 دستگاه و فقط برای پیست

آپریلیا تونو V4X با بدنه کربنی

20 شهریور 1399 19:00

آپریلیا Tuono V4 X با مدل 2020 معرفی شد، سوپربایکی با قیمت 35 هزار یورو که قرار است تنها به تعداد 10 دستگاه تولید شود که البته تمامی این نمونه‌ها از قبل به فروش رسیده است.

تمامی 10 دستگاه V4X از مدت‌ها قبل، پیش فروش شده‌اندآپریلیا Tuono V4 X با الهام از طراحی موتورهای شرکت کننده در مسابقات موتو جی.پی ساخته شده و از فیبرکربن در ساخت بدنه آن استفاده گردیده است.

همچون مدل RSV4 X که مدتی پیش با قیمت 39 هزار یورو عرضه شد، این سوپربایک نیز از فناوری‌های مورداستفاده آپریلیا در مسابقات موتو جی.پی بهره‌مند شده و با این فناوری‌ها به خطوط تولید آمده. هرچند که این مدل قرار نیست در خیابان‌های شهر تردد نماید.

استفاده از منیزیوم و آلومینیوم در چرخ‌های Tuono V4 X باعث کاهش وزن و افزایش عملکرد شده. ضمن اینکه استفاده از این مواد به کلاچ، کالیبرهای ترمز، رکاب‌ها و درپوش مخزن سوخت نیز تسری یافته و باعث شده وزن کلی این موتورسیکلت به 166 کیلوگرم محدود شود.

پیشرانه 4 سیلندر این مدل که 1107 سی سی حجم دارد با سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت آکراپوویچ همراه شده و 217 اسب بخار قدرت در اختیار راکب قرار می‌دهد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید قدرت Tuono V4 X به میزان 9 اسب بخار از دوکاتی Streetfighter V4 بیشتر و تنها 8 واحد کمتر از نیروی پیشرانه آپریلیا RSV4 X است که 225 اسب بخار قدرت در اختیار دارد.

سیستم تعلیق نیمه-الکترونیک و کالیبر ترمزهای GP4-MS ساخت برمبو به همراه دیسک‌های T-Drive ساخت همین برند، در کنار سیلندر ترمزهای 16 در 19 میلیمتر، به صورت استاندارد در این مدل نصب شده است.

دیدگاه کاربران