آپریلیا Tuno 660 Factory معرفی شد

کمتر از یک سال پس از اولین نمایش مدل میان‌وزن آپریلیا Tuono 660، شرکت نسخه جدید را با پسوند Factory معرفی کرد. درست مانند نسخه‌های RSV4 و Tuono V4 در این محصول نیز سطح بالاتری از مشخصات و تجهیزات با هدف سواری اسپرت‌تر تدارک دیده شده است.

ایتالیایی‌ها در بخش قوای محرکه سراغ ساختار دوست‌داشتنی 2 سیلندر موازی 659 سی‌سی رفته‌اند. بلوکی پیچیده که اکنون با 5 اسب‌بخار افزایش قدرت به مرز 100 اسب‌بخار رسیده است.ایتالیایی‌ها در بخش قوای محرکه سراغ ساختار دوست‌داشتنی 2 سیلندر موازی 659 سی‌سی رفته‌اند. بلوکی پیچیده که اکنون با 5 اسب‌بخار افزایش قدرت به مرز 100 اسب‌بخار رسیده است. این یعنی همان خروجی که مدل مسابقه‌ای RS60 فراهم می‌کند. به گفته آپریلیا گشتاور 67 نیوتن‌متری آن هنوز هم بدون تغییر باقی مانده است. با این حال تایید شده است که 80 درصد از گشتاور در دور موتور 4000 و 90 درصد از آن در دور موتور 6250 در دسترس خواهد بود.

شتاب سریع‌تر در این محصول به لطف کوتاه‌تر شدن چرخ‌دنده‌ها میسر شده است. یعنی چرخ‌دنده 16 دندانه جلو یکی کمتر از Tuono 660 استاندارد است. جعبه‌دنده 6 سرعته آن اکنون مجهز به کوئیک شیفتر برای سیستم سریع بالا-پایین است.

آپریلیا Tuono 660 Factory علاوه بر افزایش قدرت و کوتاه شدن چرخ‌دند‌ه‌ها، به طرزی محسوس سبک‌تر هم شده است. یکی از دلایل وزن جدید 181 کیلوگرمی آن حضور باتری‌های لیتیومی است که به تنهایی باعث صرفه‌جویی 2 کیلوگرمی شده است.

آپریلیا Tuno 660 Factory

از نظر ارتفاع صندلی نسخه فکتوری و استاندارد، بدون تغییر عدد 820 میلی‌متر را نشان می‌دهند. هم‌چنین ظرفیت مخزن سوخت نیز 15 لیتر ثابت باقی مانده است. سیستم تعلیق این موتور در محور جلو دوشاخه 41 میلی‌متری  Kabaya و در محور عقب از برند Sachs است.

مانند مدل قبلی در ویرایش فکتوری هم 5 حالت انتخابی سواری تعبیه شده است. اما بزرگ‌ترین تفاوت در واحد اندازه‌گیری اینرسی یا همان IMU است که به راکب کمک می‌کند کشش موتورسیکلت را کنترل کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org