حالا با فضای بیشتر؛ هم برای سرنشین و هم برای بار

فولکس واگن گلف استیشن 2021

18 آبان 1399 11:45

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره دو نسخه دیگر از نسل جدید فولکس‌واگن گلف معرفی شده تا تعداد اعضای خانواده این مدل افزایش یابد. از گلف واریانت (استیشن) و نسخه قدبلند آن یعنی آلترک با قابلیت چهارچرخ محرک و برخی تغییرات ظاهری سخن می­‌گوییم که پس از انتشار تصاویر اولیه در ماه سپتامبر، اکنون به صورت کامل معرفی شده است.

گلف واریانت 2021

گلف واریانت 66 میلی‌متر کشیده‌تر از همتای خود در نسل هفتم بوده و فاصله میان محورها نیز 38 میلی‌متر افزایش یافته که به فضای بیشتر برای زانوی سرنشینان عقب منجر شده است. 

فضای بار گلف واریانت

فضای 611 لیتری بار نیز 6 لیتر نسبت به قبل افزایش یافته که پس از جمع­‌آوری صندلی‌ها به 1642 لیتر می‌­رسد. حلقه‌های اتصالی، قلاب‌های مخصوص کمکی و دو سوکت برق 12 و 230 ولتی در این بخش پیش‌بینی شده. ضمن اینکه می‌توان در صندوق را به صورت برقی سفارش داد که در صورت نزدیک بودن سوئیچ، با قرار دادن پا در زیر سپر جلو فعال می­‌شود.

فضای داخل گلف واریانت نسبت به قبل بسیار متحول شده مخصوصا داشبورد که موارد تازه‌ای همچون پد لمسی و نمایشگر کاربردی‌تر از قبل به آن افزوده شده است. سیستم مسیریاب با قابلیت دسترسی به سرویس‌های آنلاین تلفن همراه و صفحه نمایش سربالا (هداپ دیسپلی) نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

کابین فولکس واگن گلف واریانت

تجهیزات ایمنی استاندارد گلف واریانت در تمام تریم‌ها شامل دستیار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پرهیز از برخورد در ناحیه جلو با سامانه ترمز اضطراری در داخل شهر و قابلیت تشخیص عابرپیاده، هشدار عدم توجه راننده، قفل دیفرانسیل الکترونیکی XDS و هشدار منطقه‌ای Car2X می­‌شود.

گلف واریانت در هنگام ورود به بازار خودرو اروپا در ماه نوامبر با سه پیشرانه قابل خرید است: یک پیشرانه بنزین‌سوز یک لیتری eTSI با قدرت کمکی 48 ولتی با مجموع قدرت خروجی 108 اسب‌بخار قدرت  و دو پیشرانه توربودیزل 2 لیتری TDI که 113 یا 148 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کنند. مدتی بعد سه پیشرانه بنزین‌سوز یک لیتری با 89 اسب‌بخار قدرت و 1.5 لیتری در دو نسخه به قدرت 128 و 148 اسب‌بخار نیز به این جمع اضافه می‌­شود.

فولکس واگن گلف آلترک

گلف آلترک 2021

حالا به سراغ فولکس‌واگن گلف آلترک 2021 برویم که به سامانه چهارچرخ متحرک 4Motion مجهز بوده و فاصله بیشتری از سطح زمین دارد ضمن این‌که قطعات پلاستیکی نیز روی بدنه نصب شده است. بسته به پیشرانه انتخاب شده برای این مدل، آلترک می‌­تواند تا وزن 2 تن را یدک بکشد.

برخلاف گلف واریانت که در اروپا در 4 تریم پایه، لایف، استایل و R-Line عرضه خواهد شد، نسخه آلترک تنها در یک تریم ارائه می‌­شود.

پیشرانه فولکس واگن گلف آلترک

علاوه‌بر پیشرانه‌های بنزینی مشابه با مدل واریانت، یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل TDI به قدرت 197 اسب‌بخار نیز به صورت استاندارد برای گلف آلترک عرضه خواهد شد که به جعبه‌دنده 7 سرعته DSG و سامانه چهار چرخ محرک 4Motion متصل می­‌شود.

فولکس‌واگن درنظر دارد نسخه­‌های واریانت و آلترک از گلف را در اواخر سال 2020 و با مدل 2021 در بازار اروپا عرضه نماید. شروع عرضه این مدل‌ها در خارج از اروپا از سال 2021 آغاز خواهد شد ولی برنامه‌­ای برای فروش آن در ایالات متحده وجود ندارد. قیمت فروش در زمان نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران