گلف GTI اولین بار در سال 1976 عرضه شد، بنابراین فولکس واگن قصد دارد یک نسخه ویژه به نام GTI ادیشن 50 را برای گرامیداشت 50 سالگی این خودرو، عرضه کند. تولید این مدل در اواخر 2025 آغاز خواهد شد، تا خودروها از بهار 2026 یعنی نیم قرن پس از عرضه نسل اول، به مشتریان تحویل داده شوند.
مشخصات فنی گلف GTI ادیشن 50
گلف GTI ادیشن 50 در جریان برگزاری مسابقات 24 ساعته نوربورگرینگ در آلمان، به مخاطبان معرفی شده است. مهمترین تفاوت این تیپ با مدل عادی به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ ارتباط دارد، زیرا خروجی آن از 265 اسببخار و 370 نیوتنمتر در مدل عادی به 325 اسببخار قدرت و 420 نیوتنمتر گشتاور، افزایش یافته است. حتی گلف GTI کلاب اسپرت هم 300 اسببخار و 400 نیوتنمتر در اختیار دارد. بنابراین گلف GTI ادیشن 50 با فقط 8 اسببخار نیروی کمتر از گلف R، در جایگاه دومین نسخه نیرومند از این هاچبک محبوب قرار میگیرد.

خروجی پیشرانه گلف GTI ادیشن 50 از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل میشود. شتاب صفر تا صد 5.5 ثانیهای هم 0.4 ثانیه از گلف GTI سریعتر و فقط 0.1 ثانیه از کلاب اسپرت کندتر است و با رقم 4.6 ثانیه گلف R، فاصلهای واضح دارد.
سیستم تعلیق گلف GTI ادیشن 50 به صورت اتصالات مکفرسون در جلو و چهار-اتصالی در عقب طراحی شده است. ارتفاع این مدل نسبت به حالت استاندارد، 15 میلیمتر کاهش یافته اما با سفارش پکیج پرفورمنس، این رقم به 20 میلیمتر افزایش مییابد.
همچنین میتوان پکیج دیگری شامل سیستم اگزوز تیتانیومی Akrapovič، رینگهای 19 اینچ Warmenau و تایرهای پوتنزا ریس ساخت بریجستون را نیز سفارش داد. هریک از این موارد نسبت به نمونه مشابه، به ترتیب 11، 3 و 1.1 کیلوگرم وزن کمتری دارد.

طراحی و امکانات گلف GTI ادیشن 50
چهره گلف GTI ادیشن 50 به واسطه تزئین سقف و آینهها با رنگ مشکی، رینگهای 19 اینچ مشکی و قرمز و نشان 50 روی باله عقب، از سایر مدلها متمایز میشود. خریداران این مدل میتوانند یکی از 5 رنگ سفید، خاکستری، مشکی، سبز Dark Moss یا قرمز Tornado را انتخاب کنند، که این دو گزینه آخر به طور انحصاری برای این مدل ارائه میشود.
در فضای کابین گلف GTI ادیشن 50 با صندلیهای اسپرت، نشان GTI روی پشتیها، لوگوی GTI 50 در پایین فرمان، کفپوشهای سفارشی و روکش قرمز پدالها، مواجه هستیم.

رکوردشکنی گلف GTI ادیشن 50 در نوربورگ رینگ
بد نیست بدانید که گلف GTI ادیشن 50 مجهز به پکیج پرفورمنس با هدایت Benjamin Leichter توانست مسیر 20.8 کیلومتری پیست نوربورگ رینگ را در مدت 7 دقیقه و 46.13 ثانیه، طی کند و عنوان سریعترین نسخه از GTI را به دست آورد. سه سال پیش، گلف R چهار چرخ محرک توانست این مسیر را در مدت 7 دقیقه و 47.31 ثانیه طی کند. البته لقب سریعترین خودروی محرک-جلو در این پیست به هوندا سیویک تایپ R تعلق دارد که در سال 2023، زمان 7 دقیقه و 44.88 ثانیه را به ثبت رساند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






