• نسل جديد مازراتي گرن توريسمو مودنا
  •  مازراتي گرن توريسمو تروفئو

مجهز به پیشرانه 6 سیلندر

معرفی نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو

12 مهر 1401 10:32

پس از غیبتی کوتاه، مازراتی گرن‌توریسمو با ظاهر مشابه ولی باطن متفاوت با نسل پیشین، وارد میدان شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های نسل جدید، عرضه همزمان در دو نسخه برقی و بنزین­‌سوز است.

یکی از ویژگی‌های مهم نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو، تجهیز به پیشرانه شش سیلندر Nettuno است، که قبلاً در مازراتی MC20 نصب شده است.نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو علیرغم شباهت به مدل قبلی، هیچ قطعه ظاهری مشترکی با آن خودرو ندارد. کاپوت کشیده، کابین حبابی شکل، بدنه کم ارتفاع، چراغ‌های عمودی جلو با شباهت به مازراتی MC20، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودروی اسپرت به شمار می‌­آید. گلگیرهای جلو و کاپوت تحت تاثیر فلسفه طراحی Cofango به معنای دیالوگ، از طرحی یکپارچه برخودار شده است.

شش رنگ مختلف برای بدنه و هفت رنگ برای تزئین کالیپرهای ترمز درنظر گرفته شده است، ولی برنامه شخصی­‌سازی Fuoriserie، موارد بیشتری را نیز ارائه می‌دهد.

مازراتی گرنتوریسمو در نسخه بنزین‌­سوز به پیشرانه شش سیلندر Nettuno توئین توربوشارژ مشترک با مازراتی MC20 مجهز شده است، که از فناوری کار انداختن سیلندرها نیز بهره­ می‌برد. خروجی این پیشرانه در تریم Modena برابر با 489 اسب‌­بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است و در تریم Trofeo به 550 اسب‌­بخار و 650 نیوتن‌متر افزایش می‌­یابد.

مازراتی گرن توریسمو مودنا

نسخه برقی یا مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره، به 3 موتور برقی مجهز شده است، که مجموع خروجی این ساختار 800 ولتی، 750 اسب‌­بخار قدرت و 1350 نیوتن‌متر گشتاور است.

شتاب صفر تا صد در دو تریم Trofeo و Modena به ترتیب 3.5 و 3.9 ثانیه اعلام شده درحالیکه حداکثر سرعت به ترتیب 320 و 302 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. سامانه چهارچرخ محرک برای تمام تریم‌های این خودرو در نظر گرفته شده است.

تریم Trofeo به قطعات فیبرکربن همچون رکاب‌های جانبی، نشان‌های کروم و جلوپنجره مشکی براق مجهز شده، درحالی‌که Modena هم با حاشیه کروم جلوپنجره و قطعات مشکی تزئین شده است.

مازراتی گرن توریسمو تروفئو

بنابر اعلام مازراتی، بیش از 65 درصد نسل جدید گرن‌توریسمو از آلومینیوم ساخته شده است و وزن 1795 و 2260 کیلوگرمی در نسخه‌­های بنزینی و برقی، به صورت 48-52 و 50-50 روی محورها تقسیم شده است.

نسل جدید مازراتی گرنتوریسمو در سه ماهه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد. نسخه برقی یا فولگوره با کمی فاصله عرضه می‌شود که البته از جزئیات آن اطلاعی نداریم. نسخه روباز یا گرن‌کابریو نیز احتمالاً در سال آینده عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران