• مازراتي گرن توريسمو فولگوره EV
  • مازراتي گرن توريسمو برقي
  • نسخه برقي مازراتي گرن‌توريسمو
  • نسخه برقي مازراتي گرن‌توريسمو
  • نسخه برقي مازراتي گرن‌توريسمو
  • مازراتي گرنتوريسمو فولگوره EV
  • مازراتي گرنتوريسمو فولگوره EV
  • مازراتي گرنتوريسمو فولگوره EV
  • مازراتي گرنتوريسمو فولگوره EV
  • مازراتي گرنتوريسمو فولگوره EV
  • نسخه برقي مازراتي گرن‌توريسمو

کوپه‌ای برقی با قدرت 750 اسب بخار

معرفی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره EV

12 مهر 1401 10:56

شرکت مازراتی نیز همانند سایر خودروسازان، به پیشرانه‌های الکتریکی روی آورده است. همین موضوع سبب شده تا نسخه برقی از نسل جدید مازراتی گرن‌‌توریسمو، با نام فولگوره - Folgore - بدون موتور احتراقی ساخته شود‌.

مشخصات فنی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره

مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره، به 3 موتور برقی 300 کیلووات مجهز شده است، که یکی از آن‌ها روی محور جلو و باقی در محور عقب نصب شده‌اند. مجموع خروجی این ساختار 800 ولتی، 750 اسب­‌بخار قدرت و 1350 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که در کنار مجموعه باتری 92.5 کیلووات ساعت در مرکز خودرو قرار می­‌گیرد. باتری گرن‌توریسمو 5 دقیقه زمان لازم دارد تا برای پیمایش مسیر 100 کیلومتری شارژ شود.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره EV

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نسخه فولگوره به ترتیب 2.7 ثانیه و 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

بنابر اعلام مازراتی، بیش از 65 درصد نسل جدید گرنتوریسمو از آلومینیوم ساخته شده و وزن 1795 و 2260 کیلوگرمی در نسخه­های بنزینی و برقی، به صورت 48-52 و 50-50 روی محورها تقسیم شده است.

طراحی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره

کاپوت کشیده، حجم‌های منحنی، خط شانه، رینگ‌های سه پره، نصب جلوپنجره در ارتفاع پایین و حضور چراغ‌های جلو روی گلگیرها که مازراتی MC20 را به یاد می‌­آورد.

مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره به جزئیات مشکی براق در جلوپنجره، دستگیره درها و برخی نقاط دیگر مزین شده است، درحالی‌که نشان‌های این مدل با رنگ تیره تزئین شده است. یک مسیر عبور هوا بین سپر و هلالی چرخ نیز در نسخه برقی طراحی شده که به کاهش سروصدای ناشی از جریان باد، یاری می‌­رساند.

مازراتی گرن توریسمو برقی

هفت مدل رینگ 20 و 21 اینچی با طرح آیرودینامیک در نسخه فولگوره قابل انتخاب است. شش رنگ مختلف هم برای بدنه و هفت رنگ برای تزئین کالیپرهای ترمز درنظر گرفته شده است، ولی برنامه شخصی‌­سازی Fuoriserie، موارد بیشتری را نیز ارائه می‌دهد.

مازراتی هنوز مایل نیست که فضای داخلی خودرو جدید را کامل نشان دهد‌؛ اما ویژگی‌های مانند کابین دو رنگ، صندلی‌های عقب جداگانه و کنسول مرکزی کشیده شده از جلو به عقب، مشخص است.

برنامه تولید مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره

نسل جدید مازراتی گرنتوریسمو در سه ماهه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد. نسخه برقی یا فولگوره با کمی فاصله عرضه می­گردد که البته از جزئیات آن اطلاعی نداریم. نسخه روباز یا گرن کابریو نیز احتمالا در سال آینده عرضه خواهد شد.

تا قبل از سال 2030، هر محصول مازراتی یک نسخه الکتریکی خواهد داشت؛ تا هنگامی که موتورهای احتراقی به طور کامل از بین بروند‌. با توجه به مشخصات فنی نسخه برقی گرنتوریسمو می‌­توان دریافت که مازراتی نخستین قدم‌های خود در تولید خودروی برقی را کاملاً جدی برداشته است، البته این حرکت ادامه‌دار خواهد بود چراکه بعد از این سوپراسپرت، نوبت به معرفی نسخه برقی از مازارتی گرکاله در سال 2023 می­‌رسد. کواتروپورته و لوانته هم تا سال 2025 به جمع محصولات برقی مازراتی تحت برند مازراتی فولگور می­‌پیوندند.

دیدگاه کاربران