ادای احترام به مسابقات رالی مونت‌کارلو 1964

عرضه نسخه‌ای خاص از مینی کوپر S

2 مهر 1399 12:05

شرکت مینی با رونمایی از یک مدل سفارشی جدید در دو سوی اقیانوس اطلس، محصول تازه­ای به علاقمندان این برند معرفی کرده است.

خودروی سفارشیمینی برای گرامیداشت پیروزی در رالی مونت‌کارلو ساخته شده است.این مدل ویژه که براساس مینی کوپر S دو در با سقف ثابت شکل گرفته و از ماه نوامبر در ایالات متحده عرضه خواهد شد، به منظور گرامیداشت پیروزی مینی در مسابقات رالی مونت‌کارلو در سال 1964 ساخته شده است. در آن زمان راننده اهل ایرلند شمالی یعنی پاتریک هاپکیرک پشت فرمان خودروی این تیم قرار داشت، کسی که با لقب Paddy شناخته می‌شد و برای 30 سال در خدمت تیم آستین بود.

اما خودروی سفارشی که اکنون با مدل 2021 برای گرامیداشت پیروزی در رالی مونت‌کارلو ساخته شده، با رنگ قرمز ویژه­‌ای رنگ‌آمیزی شده که یادآور مدل اصلی خواهد بود ضمن این‌که نشان‌های ویژه­‌ای شامل شماره 37 روی درها، نام Paddy Hopkirk Monte Carlo، شماره پلاک خودروی اصلی یعنی 33 EJB و یک نوار سفید روی کاپوت با امضای هاپکیرک روی بدنه آن دیده می­‌شود. البته امضای هاپکیرک روی بخش‌های دیگر بدنه شامل در صندوق، رکاب داخلی درها و بخش سرنشین داشبورد نیز دیده می­‌شود.

نسخه خاص از مینی کوپر S

رینگ‌های 17 اینچی سبک وزن JCW با روکش مشکی، جزئیات تیره جلوپنجره، دستگیره درها، درپوش باک، نشان‌های مینی اطراف چراغ‌های جلو و عقب نیز جزء سایر ویژگی­‌های خاص این مدل سفارشی به شمار می‌­آیند. لازم به‌ذکر است چراغ‌های LED جلو و چراغ‌های Union Jack عقب به همراه پکیج Excitement در این مدل به صورت استاندارد ارائه می‌­شود.

قیمت نسخه Hopkirk Edition برای بازار ایالات متحده فعلاً اعلام نشده اما می‌‌توان انتظار داشت رقمی بیش از مدل استاندارد کوپر S با قیمت پایه 26,900 دلار و کمتر از نسخه John Cooper Works از کوپر S برای آن تعیین شود. بد نیست بدانید نسخه John Cooper Works از این هاچ‌بک دو در قدرتی برابر با 228 اسب‌بخار در اختیار دارد و ظرف 5.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست می‌­یابد. حداکثر سرعت این خودروی 32,900 دلاری برابر با 246 کیلومتر برساعت خواهد بود.

ادای احترام مینی به مسابقات رالی مونت‌کارلو 1964

البته Hopkirk Edition هم در زمینه شتاب و قدرت حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت چراکه همچون نسخه عادی کوپر S به پیشرانه 2 لیتری به قدرت 189 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 281 نیوتن‌متر مجهز است و می­‌تواند ظرف 6.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد و تا 235 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

این خودرو در بریتانیا با قیمت پایه 27,405 پوند (تقریباً 35.397 دلار) و در تیراژ تنها یکصد دستگاه عرضه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران