خودرویی خاص برای پل اسمیت

معرفی مینی Strip

24 مرداد 1400 12:31

شرکت مینی در اقدامی مشترک با یکی از طراحان مد به نام پل اسمیت (Paul Smith) یک نسخه ویژه را معرفی کرده است. این طراح اهل انگلستان که پیش از این نمونه‌ای از مینی کلاسیک را با رنگ‌های روشن و طرح‌های دایره‌­ای تزئین کرده بود، اکنون مینی Strip را بگونه‌­ای تزئین کرده که اهداف محیط زیستی شرکت سازنده این خودرو را به نمایش بگذارد.

مینی Strip بسیاری از امکانات و تجهیزات استاندارد خود را از دست داده و تنها مواردی که از نظر طراح، یعنی آقای اسمیت ضروری بوده است را به همراه دارد.این محصول جدید را می­‌توان به گونه‌­ای پیرو کانسپت Urbanaut دانست که در سال 2020 رونمایی شد، با این تفاوت که Strip براساس مینی برقی شکل گرفته و بر سادگی و پاک بودن این مدل تاکید دارد.

مینی Strip بسیاری از امکانات و تجهیزات استاندارد خود را از دست داده و تنها مواردی که از نظر طراح، یعنی آقای اسمیت ضروری بوده است را به همراه دارد.

اولین موردی که فقدان آن به چشم می‌­آید، پوشش رنگ بدنه است که حذف شده و بدنه فلزی تنها با لایه‌­ای نازک و شفاف پوشانده شده است. هرچند قطعات پلاستیکی مشکی بدنه درجای خود باقیمانده، اما روش تولید آن‌ها این بار به چاپ 3 بعدی از پلاستیک‌های بازیافتی تغییر کرده است.

مینی Strip خودرویی خاص برای پل اسمیت

اجزای جلوپنجره بسته شده تا ضریب درگ خودرو کاهش یابد، ضمن‌­این‌که جنس آن هم از پرسپکس (perspex) بازیافتی ساخته شده تا به کاهش وزن این قطعه یاری برساند. رینگ‌های خودرو و سقف شیشه‌­ای آن نیز طوری ساخته شده است، که به بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک کمک کند.

در فضای کابین هم شاهد حذف گسترده قطعات و غیبت موادی همچون چرم و کروم هستیم، تاحدی که اجزای بدنه قابل مشاهده است. ضمن پیش‌­بینی محلی برای قرار دادن تلفن هوشمند، امکان برقراری ارتباط آن با خودرو نیز وجود دارد. دکمه­‌های حاضر در کابین تنها به بالابر شیشه­‌ها و استارت خودرو محدود شده است.

مینی Strip خودرویی خاص برای پل اسمیت

از پارچه و پلاستیک بازیافتی برای روکش صندلی و کفپوش استفاده شده است، ضمن این‌که بالای داشبورد و پوشش داخلی درها نیز از جنس چوب پنبه هستند. به جای دستگیره فلزی در داخل درها، شاهد استفاده از طناب صخره‌­نوردی هستیم،که برای هماهنگی با کمربندهای ایمنی، به رنگ نارنجی درآمده است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، مینی Strip یک کانسپت منحصربه‌فرد است، که برنامه‌­ای برای ورود آن به خط تولید وجود ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران