بزرگداشت سالگرد 60 سالگی

معرفی نسخه‌ای خاص از مینی کوپر

29 تیر 1400 11:40

ساخت خودروهای مینی به قبل از دهه شصت برمی‌گردد؛ اما همکاری بین Sir Alec Issigonis و John Cooper در سپتامبر 1961 آغاز و منجر به تولید مینی کوپر آستین و مینی کوپر موریس شد.

مینی با معرفی این نسخه خاص سعی دارد تا به روحیه اسپرت برند مینی در تاریخ و موفقیت‌‌های جان کوپر در مسابقات فرمول یک، اشاره کند.اکنون مینی برای گرامی‌‌داشت این رویداد مهم در تاریخ خود، نسخه ویژه سه دری را معرفی کرده است. نسخه Anniversary Edition به تعداد محدودی تولید می‌شود و سعی دارد تا به روحیه اسپرت برند مینی در تاریخ و موفقیت‌‌های جان کوپر در مسابقات فرمول یک، اشاره کند.

این نسخه منحصربه‌فرد، همانند خودروهای مسابقه‌ای جان کوپر، که با رنگ سبز و خطوط سفید شناخته می‌شوند، با رنگ سبز British Racing پوشیده شده‌، البته رنگ مشکی Midnight نیز در دسترس است. نسخه John Cooper Works Anniversary Edition با رنگ بدنه سبز Rebel به همراه جزئیات سفید مانند سقف، آینه‌های جانبی، دستگیره‌ها و اطراف چراغ‌های جلو و عقب، ارائه می‌شود.

نسخه 60 سالگی مینی کوپر

از دیگر ترکیب‌ها می‌توان به خطوط سفید کاپوت به همراه خط قرمز و عدد 74 اشاره کرد. این عدد یادآور شماره مینی‌ کوپر در اولین موفقیت خود در مسابقات است.

برای تکمیل ظاهر، رینگ‌های 18 اینچی سبک با طراحی دو رنگ Circuit Spoke اضافه می‌شوند. لوگوی COOPER روی رکاب‌ها، ستون C و مرکز فرمان، به چشم می‌خورد. ترکیب این لوگو با فرمان اسپرت چرم Nappa، بسیار دیدنی است.

نسخه 60 سالگی مینی کوپر

در داخل خودرو و سمت راننده، امضای جان، مایک و چارلی کوپر حک شده است. روی در راننده، یک یادداشت دست‌نویس نوشته شده؛ 1 از 740 به همراه متن 60YEARS OF MINI COOPER - THE UNEXPECTED UNDERDOG.

نسخه شصت سالگی مینی کوپر مانند John Cooper Work در دو مدل سه‌در کوپر و کوپر S ارائه می‌شود و تنها تعداد 740 دستگاه از آن را تولید می‌کنند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران