با اولین نمایشگر سرتاسری داخل کابین

معرفی بی‌وای‌دی سانگ پلاس

5 مهر 1399 10:07

بی‌وای‌دی علیرغم سن جوان خود (تاسیس در سال 2003) خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و البته صادرکنندگان خودرو در بازار خودروی چین تبدیل شد. این شرکت که 50 درصد از سهامش در اختیار سرمایه‌گذاران چینی و البته دایملر آلمان است، یکی از پیشگامان خودروهای برقی و هیبریدی به حساب می‌آید. شاسی‌بلند سانگ این شرکت که چندی پیش‌ رونمایی شد و اقبال خوبی به دست آورد اکنون در ویرایش پلاس خود، فصل تازه‌ای را پیش روی خود می‌بیند.

قیمت پایه بی‌وای‌دی سانگ پلاس 17 هزار دلار و قیمت نسخه نهایی‌اش 21 هزار دلار خواهد بود.بی‌وای‌دی سانگ پلاس با بهره‌گیری از زبان بصری پیشرو اگرچه به سنت طراحی اخیر شرکت موسوم به Dragon Soul (روح اژدها) پایبند است اما اشاره خوبی به مبانی آینده‌نگرانه هم داشته است.

چراغ‌های کشیده اسپرت این خودرو کمتر شباهتی به مدل‌های مشهور دنیا دارد. با این حال در این بی‌وای‌دی، ماتریس‌های LED چراغ‌ها و جلوپنجره 6 ضلعی، کراس‌اورهای جدید آئودی را یادآور می‌شوند.

یکی از خیره‌کننده‌ترین المان‌های این خودرو نمایشگر سرتاسری روی داشبوردش است. بی‌وای‌دی سانگ پلاس برای اولین‌بار در دنیا نمایشگر سرتاسری دیجیتال جلو را عرضه کرده است.

کابین بی‌وای‌دی سانگ پلاس

یکی از آپشن‌های جذاب این خودرو صندلی‌های ردیف دومش هستند که قابلیت تغییر حالت تا 28 درجه را دارند. هشدار خروج از خط و دوربین 360 درجه از جمله آپشن‌های استاندارد سانگ پلاس هستند.

طراحی نمای عقب بی‌وای‌دی سانگ پلاس

این خودرو با طول، عرض و ارتفاع 4.7، 1.9 و 1.7 متری‌اش یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کلاس خودش نشان می‌دهد. چراکه فضای استاندارد قسمت بار آن نیز 574 لیتر برآورد می‌شود. این در حالی است که در صورت خواباندن صندلی‌ها این حجم به 1477 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

بی‌وای‌دی برای این محصول خود سراغ یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 182 اسب‌بخار قدرت و 288 نیوتن‌متر گشتاور است. قیمت پایه بی‌وای‌دی سانگ پلاس 17 هزار دلار و قیمت نسخه نهایی‌اش 21 هزار دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران