یک گرندتورر 12 سیلندر و منحصربه‌فرد

فراری اومولوگاتا، تک شاخ جدید مارانلو

5 مهر 1399 11:58

شرکت فراری عرضه خودروهای 12 سیلندر سفارشی و منحصربه‌فرد را با معرفی مدل P540 سوپرفست آپرتا در سال 2009 آغاز کرد و تاکنون ادامه داده است. حالا خودروساز ایتالیایی مدل سفارشی اومولوگاتا (Omologata) را معرفی کرده، دهمین خودروی منحصربه‌فرد و 12 سیلندر ساخته شده توسط این شرکت در سال‌های اخیر که بنابر درخواست یک مشتری اهل اروپا تولید شده است.

این فراری منحصربه‌فرد و 12 سیلندر بنابر درخواست یک مشتری اهل اروپا تولید شده است.مهندسین شرکت فراری واقع در شهر مارانلو ایتالیا دو سال بر روی یک دستگاه 812 سوپرفست کار کردند تا در نهایت این خودروی سفارشی شکل بگیرد. بد نیست بدانید تنها چراغ‌های جلو و شیشه اصلی این خودرو با نمونه اصلی یعنی 812 سوپرفست مشترک بوده و تمامی قطعات آلومینیومی بدنه تعویض شده‌اند.

محصول نهایی را می‌­توان خودرویی شبیه به مدل‌های GT قدیمی دانست که بدنه آن با سه لایه رنگ قرمز ماگما پوشانده شده و جزئیاتی از جنس فیبرکربن را نیز روی خود دارد. نوار قرمز تیره‌ای که روی بدنه دیده می­‌شود از نوعی رنگ سفارشی تشکیل شده که تاکنون روی هیچ‌کدام از خودروهای فراری استفاده نشده است.

از جلوپنجره بیضی شکل گرفته تا فرم فست‌بک قسمت عقب که سه پره فلزی روی آن نصب شده، تمامی جزئیات بدنه منحصر به مدل اومولوگاتا بوده و با 812 سوپرفست بسیار متفاوت است. نصب چراغ عقب تکی به جای نمونه دوتایی متداول هم شخصیت خاصی به نمای عقب این خودرو داده است.

فراری اومولوگاتا

رنگ قرمز بدنه با پوشش آبی رنگ کابین در تضاد جالبی قرار گرفته است. البته بخش اعظم فضای داخلی این خودرو به رنگ مشکی درآمده ولی در بخش‌هایی چرم آبی و پارچه جین دیده می‌شود. قطعات فلزی، نصب نشان فراری در مسابقات فرمول یک در پایین کنسول مرکزی و افکت رنگی روی دستگیره درها نیز جزء سایر ویژگی‌های خاص کابین این خودروی سفارشی به‌شمار می‌آید.

فراری درباره مشخصات فنی این مدل خبری منتشر نکرده ولی می‌توان انتظار داشت با پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 6.5 لیتر روبرو باشیم که 789 اسب‌بخار قدرت و 718 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

فراری درباره قیمت اومولوگاتا نیز سکوت کرده ولی با توجه به قیمت 340 هزار دلاری مدل 812 سوپرفست به عنوان خودروی شکل‌دهنده پایه و اساس این مدل سفارشی، مطمئنا خریدار این مدل ویژه مبلغ گزافی پرداخت کرده است.

دیدگاه کاربران