دو سال پس از آغاز عرضه رنو آرکانا در روسیه، خودروساز فرانسوی قصد دارد از ماه جاری میلادی امکان ثبت سفارش این خودرو را برای سایر مشتریان اروپایی فراهم کند.
”رنو آرکانا در بازار اروپا تنها با پیشرانه هیبرید E-TECH عرضه خواهد شد که شامل پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینسوز و دو موتور برقی است.“این کراساور جمعوجور کوپه روی پلتفرم CMF-B ساخته شده که برای تولید نسل جدید مدلهای کلیو و کپچر هم مورد استفاده قرار میگیرد. این خودرو در کره جنوبی با نام سامسونگ XM3 و روی همین پلتفرم ساخته میشود اما نسخهای که در بازار روسیه به فروش میرسد، براساس پلتفرم B0+ و مشترک با مدل داچیا شکل گرفته است.
رنو آرکانا در بازار اروپا تنها با پیشرانه هیبرید E-TECH عرضه خواهد شد که شامل پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینسوز و دو موتور برقی است. یکی از این موتورها 48 اسببخار قدرت دارد و دیگری که به عنوان ژنراتور استارتر ولتاژ-بالا معرفی شده نیز 20 اسببخار قدرت تولید میکند.
قدرت کلی این مجموعه برابر با 140 اسببخار است که بنابر اعلام رنو، امکان راندن در حالت تمام برقی را برای 80 درصد از پیمایش در مسیرهای شهری فراهم میکند.
البته دو پیشرانه 1.3 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر موسوم به "میکرو هیبرید" نیز برای رنو آرکانا قابل انتخاب است که به باتری 12 ولت لیتیوم-یون متصل شده و بسته به نسخه سفارش داده شده، 138 یا 158 اسببخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد. باتری مذکور در زیر صندلی سرنشین نصب شده و سیستم انتقال قدرت نیز از نوع دوکلاچه EDC خواهد بود. لازم بهذکر است که نسخه قویتر این پیشرانه زودتر از ماه اکتبر در دسترس خریداران قرار نمیگیرد.
همچون سامسونگ XM3، نسخه اروپایی رنو آرکانا نیز در تاسیسات رنو واقع در بوسان کره جنوبی تولید خواهد شد.
آقای فرانسوا لارنت مدیر پروژه آرکانا، این خودرو را مثال تازهای از نوآوری و مدرنیته ذاتی برند رنو دانسته که قابلیتهای کاربردی یک کراساور را با قابلیت و چهره خودروهای اسپرت به صورت همزمان در اختیار دارد.
وی در ادامه، فناوری E-TECH هیبرید پیشرانههای این خودرو را بسیار پیشرفته توصیف کرده که علاوه بر ارائه لذت رانندگی، باعث کاهش آلایندگی CO2 و بهبود مصرف سوخت خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com