شاسی‌بلند کوپه جدید فرانسوی‌ها

رونمایی از رنو آرکانا 2019

7 شهریور 1397 14:30

زمانی بود که شاسی‌بلندهای کوپه یک سگمنت لوکس به‌حساب می‌آمدند، ولی این روزها اوضاع فرق کرده و برندهای عادی مانند رنو نیز قصد دارند وارد این سگمنت از بازار شوند. رنو آرکانا که این هفته در نمایشگاه بین‌المللی اتوسالن مسکو در روسیه رونمایی شد، یک شاسی‌بلند کوچک با یک خط سقف کوپه مانند است که قطعاً برای کسانی که حاضرند ظرفیت بار و فضای سر یک شاسی‌بلند را فدای طراحی بدنه زیبا بکنند جذاب خواهد بود.

شاسی‌بلند کوپه جذاب رنو به عنوان مدل 2019 ابتدا در بازار روسیه و سپس در بازار آسیا عرضه می‌شود، ولی رنو برنامه‌ای برای فروش آن در اروپا ندارد.رنو می‌گوید آرکانا صرفاً یک خودرو نمایشگاهی است، ولی اگر نظر ما را بپرسید، بدون شک شرکت قصد دارد آن را وارد خط تولید کند. آینه‌بغل‌های باریک و کوچک آن شاید در مدل تولیدی کمی بزرگ‌تر شوند، ولی باقی موارد به‌احتمال‌زیاد دست‌نخورده باقی خواهند ماند. تصاویر کابین آرکانا در حال حاضر منتشر نشده و این بدین معنی است که یا طراحی کابین این خودرو هنوز آماده نیست یا این‌که رنو صرفاً نمی‌خواهد فعلاً کسی آن را ببیند.

آرکانا که از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌برد، روی رینگ‌های بزرگ 19 اینچی سوار شده و به چراغ‌های جلو تمام LED با طراحی C شکل و یک خط چراغ LED در عقب مجهز است. از دیگر موارد قابل‌توجه بخش عقب می‌توان به دو سراگزوز آن اشاره کرد که امیدواریم واقعی باشند. جالب است بدانید این مدل جدید روی یک پلتفرم دستکاری‌شده کپچر ویژه بازار روسیه ساخته شده است. در حال حاضر، مشخصات فنی این خودرو در دست نیست.

باید اعتراف کرد که آرکانا خودرویی فوق‌العاده زیباست، ولی شاسی‌بلند کوپه ترکیبی است که شاید خیلی‌ها نتوانند به‌راحتی با آن کنار بیایند. نخستین کشوری که سال 2019 این مدل در آن عرضه خواهد شد روسیه است. بعد از آن رنو این مدل را در آسیا و سپس در دیگر بخش‌های دنیا روانه بازار خواهد کرد. نکته جالب این که رنو می‌گوید قرار است طراحی این خودرو با توجه به سلایق بازاری که در آن قرار دارد هماهنگ شود. ازاین‌رو، مدل‌های متنوع آرکانا در بازارهای مختلف قطعاً تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت.

نکته عجیب این‌که رنو فعلاً هیچ برنامه‌ای برای فروش این مدل در اروپا ندارد. جایی که آرکانا می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین ارزان‌قیمت برای مدل‌هایی مثل ب‌ام‌و X4 و مرسدس GLC کوپه فروش خوبی را تجربه کند.

دیدگاه کاربران