قیمت 95 هزار دلاری در گران‌ترین نسخه

نسخه‌های ویژه از آئودی RS5 کوپه و اسپرت‌بک

12 مهر 1399 10:45

نسخه به‌روزرسانی شده از آئودی RS5 در دو نسخه کوپه و اسپرت‌بک و با مدل 2021 در ایالات متحده آمریکا معرفی شده است. با توجه به اینکه مدل‌های مذکور سال گذشته در اروپا رونمایی شده‌اند، آئودی دو نسخه ویژه از آن‌ها را نیز تدارک دیده تا نقاط تمایز جدیدی ایجاد کند.

آئودی RS5 کوپه 2021 در نسخه‌های استاندارد، Black Optic و Ascari به ترتیب برابر با 75,100، 87,400 و 95,600 دلار تعیین شده است.جلوپنجره عریض‌تر با لبه‌های گوشه‌دار، طراحی زاویه‌دار اجزای پایینی سپر جلو، خطوط واضح روی کاپوت، رکاب‌های جانبی با طراحی جدید و فرم جدید دیفیوز عقب مهمترین تغییرات ظاهری اعمال شده بر این محصول آئودی هستند.

پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری نصب شده 444 اسب‌بخار قدرت و 599 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت نسخه‌های کوپه و اسپرت‌بک از آئودی RS5 به ترتیب برابر با 3.7 و 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت هردو مدل برابر با 249 کیلومتر برساعت خواهد بود. البته در نسخه Ascari از این خودروها، رقم مذکور به 280 کیلومتر برساعت افزایش می‌­یابد.

کابین آئودی rs5

در فضای کابین آئودی RS5 امکاناتی شامل نمایشگر 10.1 اینچی لمسی با نسخه سوم از سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی یعنی MIB و پوشش چرم ناپا، ماساژور و تنظیم برقی صندلی­‌ها به چشم می‌­خورد ضمن این‌که RS5 اسپرت‌بک به گرمکن صندلی­‌های عقب نیز مجهز شده است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، آئودی دو نسخه ویژه هم برای این خودرو تدارک دیده که Ascari و Black Optic نام گرفته‌اند. تنها 25 دستگاه RS5 کوپه و 100 دستگاه RS5 اسپرت‌بک تحت نسخه Ascari تولید خواهد شد، خودروهایی که با رنگ آبی متالیک آسکاری رنگ‌آمیزی شده و به رینگ‌های 20 اینچی 5 پره رکاب‌های جانبی نقره­‌ای مات و کالیپر ترمزهای آبی رنگ مجهز شده‌اند. کاور فیبرکربنی پیشرانه، فرمان سه شاخه D کات با روکش آلکانترا، تریم کربن مات با دوخت خاکستری روکش‌ها هم به عنوان تغییرات فضای کابین این نسخه خاص محسوب می­‌شوند.

سیستم تعلیق RS Sport با کنترل سواری پویا، سامانه فرمان فعال آئودی، سیستم اگزوز RS Sport با خروجی‌های مشکی و پکیج دستیار راننده RS شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر با دستیار ترافیک، دستیار تعویض خط، دستیار پارک، دوربین با قابلیت نمایش خودرو از بالا و نمایشگر هداپ دیسپلی هم در این مدل نصب خواهد شد.

نسخه‌های ویژه از آئودی RS5 کوپه و اسپرت‌بک

تیراژ تولید نسخه Black Optic کمی بیشتر بوده چراکه در مدل کوپه به 100 و برای اسپرت‌بک به 325 دستگاه می‌­رسد. ظاهر این مدل به واسطه پوشش مشکی آینه‌های جانبی، زیرسپری جلو، دیفیوزر عقب و رینگ‌های 20 اینچی 5 پره متفاوت از سایر نمونه‌ها شده ضمن این‌که خریداران این مدل می‌­توانند یکی از رنگ‌های مشکی Mythos، سفید یخچالی، خاکستری دیتونا، خاکستری ناردو و قرمز تانگو را برای بدنه این مدل سفارش دهند. تریم فیبرکربن، دوخت قرمز روکش‌ها و فرمان D کات با پوشش آلکانترا ویژگی‌­های سفارشی کابین این نسخه به شمار می­‌آیند. موارد فنی پکیج RS همچون نسخه Ascari در این مدل نیز نصب می­‌شود.

آئودی RS5 کوپه 2021 در نسخه‌های استاندارد، Black Optic و Ascari به ترتیب برابر با 75,100، 87,400 و 95,600 دلار تعیین شده درحالی‌که این ارقام برای مدل اسپرت‌بک به ترتیب برابر با 75,400، 87,400 و 95,900 دلار خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران