اغراق در فیبر کربن

آئودی RS5 با هنر استرالیایی

29 آذر 1400 18:15

شاید فلسفه زیبایی، نسبی باشد ولی صادقانه بگوییم هنوز کسی از طراحی آئودی A5 Sportback انتقادی نکرده است. رقیب جدی ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه که البته در تیپ‌های S و RS خود جذاب‌تر هم شده است. اخیراً نسخه‌ای جدید از این خودرو معرفی شده که با کیت بدنه‌ای از جنس فیبرکربن ظاهری خاص دارد.

کیت بدنه شرکت استرالیایی Karbel، تغییراتی عمیق را روی دریچه‌های هوا، سپرها، اسپلیتر و البته اسپویلر عقب ایجاد کرده است. در همان نگاه اول آئودی RS5 جدید بیننده را میخکوب می‌کند. رنگ ویولا متالیک (یکی از رنگ‌های سازمانی پورشه) آن در کنار رینگ‌های 20 اینچی HRE با روکش برنز/طلایی، کنتراست قدرتمندی را برای این آلمانی V6 ایجاد کرده است.

طراحی خارق‌العاده نسخه جدید به لطف استفاده از کیت بدنه شرکت استرالیایی Karbel است که تغییراتی عمیق را روی دریچه‌های هوا، سپرها، اسپلیتر و البته اسپویلر عقب ایجاد کرده است.

با وجود اینکه آئودی در مدل‌های استاندارد نیز از رینگ‌های زیبا استفاده می‌کند، اما ترکیب جدید زیر این خودرو بی‌اندازه چشم‌نواز شده است.

این نمایش هیجان‌انگیز در داخل کابین نیز ادامه پیدا می‌کند. جایی که حتی فیبر کربن بیشتری را هم شاهد هستیم. اما تردیدی نیست که بزرگ‌ترین تغییری که روی این خودرو اعمال شده فرمان عجیب آن است. چیزی که بیننده را به یاد تسلا مدل S Plaid و یا تویوتا bZ4X می‌اندازد. با برداشتن قوس بالایی فرمان حالا آئودی RS5 فوق بیش از هر زمان دیگری شبیه یک خودروی مسابقه‌ای واقعی شده است.

آئودی RS5

البته نکته جالب آن است که فرمان فوق همان چیزی است که به صورت استاندارد روی آن نصب می‌شده و حالا بخشی از آن بریده شده است.

به نظر می‌رسد که مشخصات فنی آن دستخوش تغییراتی ملموس نشده باشد. چراکه هنوز هم زیر کاپوت آن یک قلب 2.9 لیتری دو توربو با 444 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران