عضو جدید خانواده یونی

معرفی Vision-V، کانسپتی زیبا از چانگان

12 مهر 1399 11:38

پس از رونمایی از یونیتی (UNI-T) در اوایل سال جاری میلادی، اکنون چانگان کانسپت Vision-V را در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2020 به علاقمندان معرفی کرده است. احتمال دارد در آینده نزدیک شاهد معرفی نسخه تولیدی از این خودرو به عنوان مدلی در سطح بالاتر از جدیدترین محصول چانگان یعنی یونیتی باشیم.

انتظار می‌­رود این شاسی‌بلند جدید سال آینده در بازار چین عرضه شده و به جمع سری UNI از محصولات چانگان بپیوندد.ابعاد حدودی چانگان Vision-V در طول و فاصله محوری به ترتیب برابر با 4.9 و 2.8 متر بوده و بدین ترتیب در رده خودروهایی همچون آئودی Q7، مرسدس‌بنز GLE و ب‌ام‌و X5 قرار می‌­گیرد.

در نمای جلو با جلوپنجره بسته و چراغ‌های LED جای گرفته در آن، نوار روشنایی میان چراغ‌ها و دی‌لایت‌های LED در دو سوی سپر روبرو هستیم درحالی‌که در نمای جانبی، خط شیب سقف از بخش میانی به طرف انتها با تغییر زاویه حرکت کرده است. طراحی بخش عقب هم بسیار تمیز و عاری از پیچیدگی انجام شده و مهمترین جزء آن را می­‌توان چراغ‌های LED عقب با فرم نواری به شمار آورد که میان دو گلگیر عقب امتداد یافته است.

چانگان Vision-V، کانسپتی زیبا از چین

درهای چانگان Vision-V به صورت خلاف جهت باز شده و نقش آینه‌های جانبی به دوربین‌ها محول شده است. طراحی فضای کابین نیز بسیار آینده‌نگرانه انجام شده که البته احتمالاً در نسخه تولیدی با حفظ برخی الگوها، تاحد زیادی تغییر خواهد کرد.

هرچند فعلاً از پیشرانه Vision-V سخنی به میان نیامده ولی احتمال دارد در صورت ورود این خودرو به خط تولید، شاهد نصب پیشرانه‌های 1.5 و 2 لیتری بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر در آن باشیم، اتفاقی که پیش از این برای مدل یونیتی رخ داده است.

انتظار می‌­رود این شاسی‌بلند جدید سال آینده در بازار چین عرضه شده و به جمع سری UNI از محصولات چانگان بپیوندد که احتمالاً شامل 4 یا 5 مدل خواهد بود.

دیدگاه کاربران