گردهمایی بزرگ خودرویی در روزهای کرونایی

نگاهی به نمایشگاه پکن 2020

11 مهر 1399 12:48

سرانجام بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا بعد از یک وقفه طولانی، آغاز به کار کرد. اتو چاینا یا همان نمایشگاه خودرو پکن بهترین خبر بعد از سقوط شدید این بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. اگرچه هنوز این ویروس ریشه‌کن نشده ولی این گردهمایی خبر از بهبود اوضاع می‌دهد.

هدف اصلی برگزارکنندگان، برانگیختن انگیزه دوباره برای تولید و فروش مدل‌های جدید بوده است.تردیدی نیست که در پکن امسال حجم بازدیدکنندگان به مراتب کمتر از ادوار گذشته است. همچنین این نمایشگاه از نظر تعدد خودروهای رونمایی شده نیز کمترین میزان ممکن را دارد. با این حال هدف اصلی برگزارکنندگان، برانگیختن انگیزه دوباره برای تولید و فروش مدل‌های جدید بوده است. هرچه هست امسال نیز مدل‌های درخور توجهی را در این نمایشگاه می‌بینیم.

خودروسازان چینی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

طبیعی است که شرکت‌های خودروساز چینی در خانه خود سبد پر و پیمانی داشته باشند. بایک موتور با معرفی Arcfox Alpha T سبک جدیدی از شاسی‌بلندهای برقی خود را به نمایش گذاشت. بائوجون نیز با رونمایی از RC-5W یکی از زیباترین استیشن‌های حال حاضر بازار را معرفی کرد. بی‌وای‌دی در غرفه خود دو مدل بنزینی و برقی Han را معرفی کرد.

شرکت هونگچی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

هونگچی نیز ادعا می‌کند E115 لوکس‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این کشور است. این شرکت در مراسمی دیگر از ابرخودروی S9 که 1400 اسب‌بخار قدرت داشت نیز پرده‌برداری کرد. ام‌جی 5 جدید به‌عنوان یک سدان محافظه‌کار، خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها برای مشتریان معرفی شد.

شرکت Hozon علیرغم عمر جوان خود با رونمایی از Neta N01 نشان داد که بازی جدید را به خوبی فرا گرفته است. درست مانند شرکت Nio که چند سالی است اسم خود را به‌عنوان یک برقی‌ساز پیشرو به رخ کشیده است. امسال در غرفه نیو سه خودروی تمام برقی به اضافه یک مدل مخصوص مسابقات فرمول E نیز حضور دارد.

دست آخر یکی دیگر از مهم‌ترین خودروهای امسال سوئیست EX6 بود که به لطف انبوهی از آپشن‌ها توانست تعداد زیادی از مخاطبان را به دور خودش جمع کند. باید اعتراف کرد که مهم‌ترین اتفاق نمایشگاه امسال رونمایی از خودروی پرنده شرکت Xpeng  با حمایت مالی علی‌بابا بوده است. هاوال Chulian، گریت‌وال بلک‌بولت و بسترن B70 را نیز در نمایشگاه امسال مشاهده می‌کنیم.

خودروسازان کره‌جنوبی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

هیوندای فیس‌لیفت سفارشی پالیسید بازار چین را در پکن پرده‌برداری کرد. البته نسخه جدید توسان نیز با استقبال روبرو شد.

هیوندای توسان در نمایشگاه خودروی پکن 2020

خودروسازان ژاپنی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

نیسان برای نمایشگاه امسال آرییا، کراس‌اور برقی تازه‌وارد خود را تدارک دیده است. دیگر ژاپنی حاضر در نمایشگاه امسال هوندا بود که با معرفی کانسپت زیبای e:Concept آینده خودروهای برقی خود را تصویرسازی کرده است.

خودرسازان آلمانی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

فولکس واگن تیگوان کوپه در نمایشگاه خودروی پکن 2020

ژرمن‌ها در اتو چاینا 2020 ضعیف ظاهر نشده‌اند. آئودی فیس‌لیفت جدیدی از A6 را در غرفه خود رونمایی کرد. با این حال شاید خبرسازترین رونمایی مربوط به نسخه به‌روزرسانی شده از ب‌ام‌و سری 4 جدید باشد که با رنگی خیره‌کننده حاضرین را به وجد آورد. البته باواریایی‌ها نسخه‌های جدید سری 5 و 7 را نیز معرفی کردند. نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس برای اولین‌بار است که به صورت واقعی رو در روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این شرکت EQA را به‌عنوان عضو جدید خانواده برقی‌های خود نیز به چین آورده بود. اشتوتگارتی‌ها با معرفی AMG GT سری سیاه‌پوش نشان دادند که هنوز از دنیای اسپرت‌گرایی فاصله نگرفته‌اند. فولکس‌واگن غیر از مدل‌های برقی خانواده ID با معرفی نسخه قدرتمند تیگوان خود را به عرضه گذاشت.

خودروسازان انگلیسی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

معرفی دو نسخه جدید از استون‌مارتین با نام DB5 ویرایش GT-R با تیونینگ زاگاتو و ونتیج ویرایش GT3 رویکرد جدی این لوکس-اسپرت‌ساز نامدار را برای سال آینده میلادی به تصور می‌کشد. اگر اصالت رولزرویس را در نظر بگیریم و ب‌ام‌و مالک آلمانی آن را حذف کنیم، آن وقت می‌توان این فوق لوکس را در زمره انگلیسی‌های این دوره قرار داد که با ویرایش جدید گوست خبرساز شده است. علاوه‌براین لندرور با معرفی نسل جدید دیفندر نقشه‌های بسیاری برای بازار چین دارد.

لندرور دیفندر در نمایشگاه خودروی پکن 2020

خودروسازان ایتالیایی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

تغییر سلیقه در بازار چین مازراتی را نیز مجاب به تولید نمونه هیبریدی گیبلی کرده است. البته این شرکت از جدیدترین محصول خود به اسم MC20 نیز یک بار دیگر پرده‌برداری کرد.

خودروسازان آمریکایی در نمایشگاه خودروی پکن 2020

فورد برنامه خاصی برای پکن 2020 داشت. غیر از حضور کراس‌اور برقی ماستنگ و یک نمونه سفارشی از شاسی‌بلند اکسپلورر، سازه‌ای زیبا که بیانگر زبان طراحی محصولات این شرکت در آینده است، در غرفه آن‌ها خودنمایی می‌کرد. علاوه‌براین جیپ و لینکلین نیز با جدیدترین محصولات خود در پکن حاضر بودند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا از گالری نمایشگاه در اسلاید بالا دیدن کنید.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران