تغییرات اساسی تیونر آلمانی برای سدان کره‌ای

استینگ ایرِِ؛ یک کیا استینگر دیزلی تقویت شده

13 مهر 1399 11:58

یک تیونر آلمانی به نام AMJ-Fahrzeugdesign تصمیم گرفته سدان ساخت کیا یعنی استینگر را دستخوش تغییرات اساسی کند. در ابتدا قطعاتی شامل زیرسپری، رکاب‌های جانبی، باله و دیفیوزر عقب روی بدنه این خودرو نصب شده است. تمام این قطعات کارکرد آیرودینامیکی داشته و باله و دیفیوزر عقب به صورت مستقیم از کره جنوبی وارد شده است.

استینگ ایر از پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل کیا بهره‌مند است که در استینگرهای بازار اروپا نصب شده.پس از نصب این قطعات روی سدان اسپرت ساخت کیا، متخصصان AMJ-Fahrzeugdesign به سراغ شرکت Singcom رفتند تا پوشش ویژه‌ای برای بدنه این خودرو تدارک ببینند. نقوش گرافیکی مشکی با برخی خطوط زرد درخشان روی رنگ سفید مرواریدی بدنه حک شده و در نهایت روی این مجموعه با یک لایه پوشش سرامیکی روکش شده است.

سیستم تعلیق بادی ساخت بیلشتاین که روی این کیا استینگر خاص نصب شده، از طریق کنترلر برقی قابل تنظیم بوده و امکان تغییر ارتفاع خودرو را فراهم می‌­کند. رینگ‌های 19 اینچی Tomason TN19 با تایرهای 225/30 در جلو و 255/30 در عقب پوشانده شده است.

استینگ ایرِِ؛ کیا استینگر دیزلی تقویت شده

پروسه طراحی فضای کابین این خودرو که استینگ ایر نام گرفته، هنوز در حال انجام است ولی برخی تغییرات قطعی شده که از میان آن‌ها می­‌توان به پوشش کامل فرمان با آلکانترا خاکستری اشاره کرد. AMJ-Fahrzeugdesign وعده داده در ساخت این خودرو از حجم زیادی چرم و آلکانترا استفاده نماید.

استینگ ایر از پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل کیا بهره‌مند است که در استینگرهای بازار اروپا نصب شده و به لطف 197 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور، این خودروی سدان را ظرف 8.5 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت می‌رساند. حداکثر سرعت استینگ ایر برابر با 225 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران