با رنگ‌های جدید و استاندارد یورو 5

کاوازاکی نینجا 400 مدل 2021

17 مهر 1399 22:00

عضو میان‌رده خانواده 2 سیلندرهای نینجا، حالا برای مدل 2021 به‌روزرسانی شده و دوباره به بازار جهانی برگشته است؛ درباره کاوازاکی نینجا 400 صحبت می‌کنیم که ژاپنی‌ها، چندین تغییر مختصر اما جالب روی آن انجام داده‌اند.

بهبود آلایندگی موتور و رساندن آن به استادارد یورو5، مهم‌ترین تغییر برای نینجا 400 جدید استدر قسمت ظاهری، مهم‌ترین اتفاق در مدل 2021 کاوازاکی نینجا 400، امکان سفارش 3 رنگ‌بندی جدید برای آن است؛ یکی بدنه مشکی و خاکستری با گرافیک‌های سبز، دیگری بدنه قرمز با گرافیک‌های سفید، و آخری هم بدنه آبی با گرافیک‌های نقره‌ای است. کاوازاکی این مورد آخر را صرفا برای یادبود مدل‌های کلاسیکش روی نینجا 400 قرار داده.

نکته هیجان‌انگیزتر اینکه با احتساب این 3 رنگ‌بندی جدید، مجموع رنگ‌های قابل سفارش برای نینجا 400 حالا به 15 عدد رسیده است که البته فقط در برخی بازارهای خاص، مثل تایلند، امکان سفارش همه این رنگ‌ها را دارید.

در قسمت فنی نیز مهم‌ترین اتفاقی که برای مدل 2021 رخ داده، ارتقای استاندارد آلایندگی آن از یورو4 به یورو5 است؛ این یعنی اینکه به احتمال زیاد نینجا 400 می‌تواند از سال 2021 دوباره به بازار هندوستان برگردد چراکه بعد از اجباری شدن استاندارد BS6 در این کشور، عرضه نینجا 400 نیز در آنجا متوقف شده بود.

بغیر از رنگ‌بندی جدید و داشتن موتور یورو5، کاوازاکی همچنین حجم باک را 3 لیتر کاهش داده و به 14 لیتر رسانده است. ضمن اینکه وزن نینجا 400 نیز حالا به 168 کیلوگرم رسیده و 6 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه سابق این ژاپنی است.

علی‌رغم این تغییرات، قدرت و گشتاور موتور 2 سیلندر خطی نینجا 400 که دقیقا 399 سی‌سی حجم دارد، ثابت باقیمانده؛ یعنی همچنان حدود 49 اسب‌بخار در 10000 دور بر دقیقه و 39 نیوتن‌متر در 8000 دور بر دقیقه تولید می‌کند. گیربگس 6 دنده، رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای 110/70 در جلو و 150/70 در عقب، ترمز ABS دو کاناله ساخت نیسان و صفحه کیلومتر دیجیتال از دیگر ویژگی‌های نینجا 400 مدل 2021 است که تغییری نسبت به قبل، نداشته‌اند.

دیدگاه کاربران