شاسی‌بلند لوکس در قامت خودروی آفرود

معرفی نسخه‌ای خاص از لکسوس LX570

16 مهر 1399 10:14

شرکت Expedition Overland به عنوان جدیدترین پروژه خود، یک دستگاه لکسوس LX570 را به تجهیزات آفرودی مجهز کرده و آن را کانسپت J201 نامیده است. این خودرو قرار است در رالی 10 روزه Rebelle که از تاریخ 8 اکتبر آغاز خواهد شد هم شرکت نماید.

با اضافه شدن یک سوپرشارژر به پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری لکسوس LX570، قدرت آن به 550 اسب‌بخار افزایش یافته است.در اولین گام برای تغییر این خودرو یک سوپرشارژر به پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری LX570 اضافه شده که قدرت آن را از 383 به 550 اسب‌بخار افزایش داده است.

برای تنفس بهتر پیشرانه یک اسنورکل TJM Airtec در سمت سرنشین نصب شده ضمن این‌که دیفرانسیل نیز بهسازی شده تا بتواند قدرت پیشرانه تقویت شده را به چرخ‌ها انتقال دهد.

سیستم تعلیق در محورهای جلو و عقب به بازوهای بهبود یافته مجهز شده و با حسگرهای ارتفاع استاندارد نیز هماهنگ شده به گونه‌ای که در هنگام رانندگی در شرایط عادی ارتفاع خودرو در محورهای جلو و عقب به ترتیب 5 و 2.5 سانتی‌متر بیشتر از حالت استاندارد است. اما در بالاترین حالت که مناسب راندن در مسیرهای بیراهه بوده، این اعداد به ترتیب به 12.2 و 10.4 سانتی‌متر افزایش خواهد یافت.

کانسپت J201 به رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای 33 اینچی General Grabber X3 و ترمزهای برند StopTech در محورهای جلو و عقب مجهز شده است.

نسخه‌ای آفرود از لکسوس LX570

سپر آفرودی جلو به همراه وینچ و چراغ، سینی محافظ ترنسفرکیس و مخزن سوخت، ریل سقفی، چرخ زاپاس روی سپر عقب، نردبان برای دسترسی آسان به سقف و مخزن 20 لیتری آب سایر تغییراتی بوده که Expedition Overland روی شاسی‌بلند لوکس لکسوس اعمال کرده است.

در فضای بار محفظه کشویی برای ابزار و تجهیزات و یک چمدان ساخت برند Zero Halliburton برای حمل لباس افراد در هنگام سفر پیش‌بینی شده است.

هرچند لکسوس J201 به عنوان یک کانسپت معرفی شده ولی به نظر می‌رسد با تغییر هرکدام از نمونه‌های موجود لکسوس LX570 بتوان به چنین خودرویی دست پیدا کرد. نباید فراموش کنیم لکسوس LX570 حتی در حالت استاندارد نیز به عنوان نسخه لوکس‌تر تویوتا لندکروزر توانایی‌های زیادی در پیمودن مسیرهای آفرود دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران