آغاز فروش در بازار اروپا

اپریلیا RS660 مدل 2020

23 مهر 1399 15:00

اپریلیا از آن موتورسازانی نیست که هرکارش را با تبلیغات وسیع رسانه‌ای انجام دهد، از آنهایی نیست که کارهایش را با جار و جنجال انجام ‌دهد و اساسا، حاشیه‌سازی را دوست ندارد. به همین دلیل است که در دنیای موتورسیکلت‌ها، اخبار بسیار کمی از این موتورساز 75 ساله می‌شنویم. پس هر زمان که خبری از این برند ایتالیایی شنیدید، مطمئن باشید که کار بزرگی انجام داده؛ آغاز فروش سوپربایک RS660، یکی از همین کارهاست. 

اپریلیا RS660 را نخستین‌بار در سال 2019 و در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA میلان دیده بودیم. البته در آن زمان این ایتالیایی بعنوان مدلی مفهومی رونمایی شده بود ولی اپریلیا قولش را داد که در نیمه اول 2020 آنرا به بازار بفرستد. اما شیوع ناگهانی کرونا، زمان‌بندی ایتالیایی‌ها را برهم زد تا اینکه سرانجام در هفته جاری و پس از حدود 6 ماه تاخیر، فروش اپریلیا RS660 با اولویت بازار اروپا، شروع شد.

سوپربایک جدید RS660 با همان شکل و شمایل RSV4 ساخته شده ولی چون قلب 4 سیلندر در سینه‌اش نیست، جثه لاغرتری نسبت به RSV4 دارد. هم در جلو و هم در عقب، چراغ‌هایش LED به همراه دی‌لایت است و صفحه کیلومتر نیز کاملا دیجیتالی شده.

همانند سایر محصولات گران‌قیمت اپریلیا، برای RS660 نیز انبوهی از سیستم‌های کنترلی و کمکی استفاده شده است مانند: سیستم کنترل کشش هوشمند (ATC) که نیروی جانبی وارده به موتورسیکلت را از 6 جهت کنترل می‌کند، سیستم کنترل تک‌چرخ (AWC) که مانع بلندشدن چرخ جلو در زمان شتابگیری ناگهانی می‌شود، سیستم کوئیک شیفت (AQC) برای تعویض‌دنده‌های ناگهانی، کروز کنترل و نهایتا سیستم کنترل ترمزها در پیچ. 

اما علاوه‌بر این‌ها، شاید جذاب‌ترین ویژگی اپریلیا RS660، امکان انتخاب 5 حالت سواری باشد که عبارتند از: Commute و Individual و Dynamic و Challenge و Time Attack که اپریلیا، دو حالت «چلنج» و «تایم اتک» را اختصاصا برای پیست، تنظیم کرده است.

اپریلیا RS660 از موتور جفت سیلندر خطی با استاندارد یورو5 و حجم 659 سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند حدود 100 اسب بخار را در 10500 دور بر دقیقه و 67 نیوتن متر را در 8500 دور بر دقیقه تحویل گیربکس 6 دنده دهد.

خریداران می‌توانند اپریلیا RS660 را در سه رنگ طلایی (Acid Gold)، قرمز (Lava Red) و مشکی (Black Apex) سفارش دهند. قیمت RS660 برای مشتریان انگلیسی حدود 10 هزار پوند و برای سایر مشتریان اروپایی نیز حدود 11 هزار یوروست.

از آنجایی که اپریلیا برای ساخت RS660 از پلتفرم جدیدی استفاده کرده، باید منتظر باشیم تا در آینده‌ای نزدیک، نسخه استریت‌فایتر و همچنین نسخه ادونچر این ایتالیایی نیز راهی بازار جهانی شود.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : mcnews.com.au

دیدگاه کاربران