• موتورسيکلت آپريليا RSV4 XTrenta

جادوی 230 اسب‌بخاری با قیمت 50 هزار دلار

معرفی موتورسیکلت آپریلیا RSV4 XTrenta

18 شهریور 1401 16:31

در حال حاضر Aprilia از بهترین فصل خود در دور جدید مسابقات موتو جی‌پی لذت می‌برد. قبل از اینکه آلیکس اسپارگارو اولین پودیوم را در گرندپری بریتانیا در سال 2021 به دست بیاورد، برخی از مشکلات دیده شد. این ایتالیایی تغییرات بهتری را روی مدل 2022 اعمال کرد. به‌طوری‌که اسپارگارو را در گرندپری آرژانتین به روی سکو فرستاد.

قرار است آپریلیا تنها 100 نمونه از RSV4 XTrenta تولید کند، که قیمت پایه هرکدام نیز 49 هزار و 800 دلار است.سال 2022 که سی‌امین سالگرد اولین قهرمانی آپریلیا در مسابقات موتو جی‌پی است، باعث شده تا شرکت یک نسخه ویژه از RSV4 را رونمایی کند. طرفداران رقابت‌های موتورسواری گرندپری پیش‌تر به‌صورت مخفیانه از این موتورسیکلت در رقابت اتریش باخبر شده بودند. با این حال آپریلیا دیگر منتظر نماند و RSV4 XTrenta را معرفی کرد.

آپریلیا برای این مدل از همان پنل‌های فیبر کربنی شرکت PAN Compositi استفاده کرده است، که پیش‌تر در ویرایش موتو جی‌پی دیده بودیم؛ مواردی مانند ملزومات آیرودینامیکی در بخش جلو و باله‌های عقب. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، XTrenta از یک بازوی چرخشی زیر بال اصلی استفاده می‌کند. در مجموع تغییرات آیرودینامیکی باعث افزایش نیروی مؤثر باد تا 25 درصد می‌شوند در حالی که کشش نیز تا 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

آپریلیا RSV4 XTrenta نه فقط در شتاب‌گیری‌های سریع موفق نشان داده بلکه قوی‌تر نیز از آب درآمده است. این موتورسیکلت با همان پیشرانه 1099 سی‌سی چهار سیلندر V شکل به لطف نسبت تراکم بالاتر و سیستم اگزوز تیتانیوم-کربنی که توسط SC-Project توسعه پیدا کرده، قدرتی معادل 230 اسب‌بخار فراهم می‌کند.

موتورسیکلت آپریلیا RSV4 XTrenta

سیستم رادیاتور حرفه‌ای این موتور نیز از برند Taleo Tecnoracing تهیه شده و فنربندی آن نیز دقیقاً از روی مدل‌های موتو جی‌پی قرض گرفته شده است. آپریلیا هم‌چنین یک صدا خفه‌کن تیتانیومی نیز لحاظ کرده است که به‌صورت سفارشی قابل خریداری خواهد بود. سیستم مرکزی کنترل آن توسط Magneti Marelli کالیبره شده و نقش هدایت آتش را در اختیار دارد.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آپریلیا RSV4 XTrenta تایرهای پیرلی Diablo SBK اسلیک آن است که روی رینگ‌های Marchesini مدل M7R GENESI سوار شده‌اند.

قرار است شرکت تنها 100 نمونه از RSV4 XTrenta تولید کند، که قیمت پایه هرکدام نیز 49 هزار و 800 دلار است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران