تقویت قوی‌ترین پیشرانه 12 سیلندر فراری

تیونینگ فراری مونزا SP1 توسط نوویتک

23 مهر 1399 09:32

جدیدترین پروژه تیونینگ شرکت نوویتک بر خودروی تیراژ محدود فراری مونزا SP1 و البته برادر دونفره آن یعنی SP2 تمرکز کرده است.

نوویتک از فکر افزایش قدرت پیشرانه فراری بیرون نیامده و قدرت آن را از 800 به 833 اسب‌بخار رسانده است. رینگ‌های 21 و 22 اینچی ساخت Vossen در محورهای جلو و عقب، کاهش 35 میلی‌متری ارتفاع سیستم تعلیق، تعویض سیستم اگزوز با نمونه‌ای طلایی رنگ از جنس اینکونل با قابلیت کنترل دریچه از طریق فشردن دکمه مواردی هستند که در همان نگاه اول جلب نظر می‌­کنند. بد نیست بدانید جنس آلیاژ سیستم اگزوزی که توسط نوویتک نصب شده در خودروهای فرمول یک و صنعت هوافضا مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

فراری مونزا SP1 در حالت استاندارد هم خودرویی قوی محسوب می­‌شود چراکه قوی‌ترین پیشرانه 12 سیلندر ساخت فراری که در خودرویی خیابانی نصب شده را در اختیار دارد، اما نوویتک از فکر افزایش قدرت این پیشرانه بیرون نیامده و قدرت پیشرانه 6.5 لیتری مذکور را از 800 به 833 اسب‌بخار رسانده ضمن این‌که حداکثر گشتاور تولید شده نیز از 719 به 780 نیوتن‌متر رسیده است.

تیونینگ فراری مونزا SP1 توسط نوویتک

به لطف افزایش نیروی پیشرانه، اکنون شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مونزا SP1 یک دهم ثانیه افزایش یافته و به 2.8 ثانیه رسیده است. این خودروی بدون سقف و شیشه‌های جلو و جانبی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را نیز دارد هرچند که در حقیقت اکثر نمونه‌های SP1 و SP2 در پارکینگ مالکان خود و در کمال آسایش و راحتی نگهداری می‌شوند.

افرادی که از طراحی داخلی خودروی اسپیدستر خود خسته شده‌اند هم می‌توانند تزئین این بخش با چرم و آلکانترا با طیف نامحدودی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را به نوویتک بسپارند.

البته نباید از نظر دور داشت تیونینگ پیشرانه و تغییر طراحی داخلی خودروی کمیابی همچون مونزا SP1 ممکن است باعث آسیب به هویت اصلی این خودرو شده و حتی ارزش مالی آن در سال‍‌های آینده را تحت تاثیر نامطلوب قرار دهد.

دیدگاه کاربران