وقتی گلف قدبلند می‌شود

معرفی فولکس‌واگن تائوس مدل 2022

24 مهر 1399 09:09

نسخه 2022 کراس‌اور جمع‌وجور فولکس‌واگن تائوس (Taos) که از نظر ابعاد کوچک‌تر از تیگوان و بزرگ‌تر از T-Cross است، رونمایی شد. تائوس پاسخی بود به بازار کراس‌اورهای کامپکت که جای خالی فولکس در آن حس می‌شد.

در حالی که فولکس به طور رسمی اعلام کرده است که تولید مدل‌های استاندارد گلف را متوقف خواهد کرد، مدل جدید تائوس را برای جبران این خبر معرفی کرده است.در حالی که فولکس به طور رسمی اعلام کرده است که تولید مدل‌های استاندارد گلف را متوقف خواهد کرد، مدل جدید تائوس را برای جبران این خبر معرفی کرده است. اگرچه قرار نیست این خودرو جانشینی برای گلف باشد ولی تائوس به طور حتم آمده تا دامنه محصولات کراس‌اور شرکت را توسعه دهد. به همین دلیل است که برخی این خودرو را نسخه شاسی‌بلند گلف قلمداد کرده‌اند.

فولکس‌واگن تائوس برای اولین‌بار سال 2018 رونمایی شد. خودرویی که در برخی از بازارها با نام Tharu نیز عرضه می‌شود. شرکت می‌گوید تولید این خودرو را در سایت‌های مکزیک و چین انجام خواهد داد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده پروسه مونتاژ در روسیه و آرژانتین نیز ادامه پیدا می‌کند.

فولکس‌واگن تائوس مدل 2022

فولکس امیدوار است نسخه 2022 موفقیت مدل اولیه در بازار آمریکای لاتین را تکرار کند. این خودرو با قیمت پایه 23 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید. در حالی که فولکس‌واگن تیگوان قیمت پایه‌ای معادل 25 هزار دلار دارد. درواقع شرکت قصد دارد آرام آرام به سمت حذف گلف از بازارهای کمتر توسعه‌یافته برود و این محصول را با مدل‌هایی مانند تائوس جایگزین کند.

تائوس براساس پلتفرم MQB جدید شرکت طراحی شده و به همین دلیل است که از نظر ابعاد وضعیت بهتری نسبت به فولکس‌واگن گلف دارد. حجم قسمت بار این خودرو اصلاً قابل قیاس با هاچ‌بک پرفروش شرکت نیست و با رکورد 795 لیتری در میان هم‌کلاسان خود نیز یکه‌تاز است.

فولکس‌واگن تائوس مدل 2022

شباهتی معناداری بین تائوس و فولکس‌واگن تیگوان دیده می‌شود. جلوپنجره‌ای مشبک با خطوط استیل افقی و نوار LED نور روز چراغ‌ها را به هم متصل کرده است. شرکت برای کاهش هزینه‌ها بخشی از المان‌های سپر را از جنس پلاستیک در نظر گرفته است. فولکس‌واگن تائوس در قسمت پشتی تا حدودی شبیه به کراس‌اورهای هم‌کلاس آئودی از آب درآمده است. نکته جالب در این خودرو وجود دریچه‌های غیرواقعی اگزوز به منظور افزایش خواص اسپرت‌گرایی آن است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تائوس از قوای محرکه گلف و تیگوان بهره می‌برد. یعنی همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 158 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی عدد بهتری را نسبت به نیسان قشقایی به نمایش می‌گذارد. فولکس برای این خودرو دو جعبه‌دنده 8 و 7 سرعته اتوماتیک و دو حالت تک و دو دیفرانسیل را در نظر گرفته است.

دیدگاه کاربران