کمی تا قسمتی آفرود

معرفی فولکس‌واگن تائوس بیس‌کمپ

17 خرداد 1400 11:21

دو هفته پیش بود که فولکس از کانسپت تائوس Basecamp رونمایی کرد. اکنون در فاصله زمانی بسیار اندک، آلمان‌ها نسخه تولیدی آن را هم رونمایی کرده‌اند.

هدف از عرضه این خودرو، نمایشی از پکیج جدید لوازم جانبی آفرود است.این خودرو در حقیقت یک نسخه جداگانه از کراس‌اور کوچک فولکس‌واگن نیست. بلکه نمایشی از پکیج جدید لوازم جانبی آفرود تائوس است که اواخر ماه جاری میلادی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

نسخه جدید بیس‌کمپ بدون تغییر قابل توجهی در قیاس با نسخه کانسپت معرفی شده است؛ یعنی هنوز هم می‌توان روی آن حالت تهاجمی سپرهای جلو عقب، رکاب‌های برجسته و شل‌گیرهای جدید را مشاهده کرد. البته این جزء یک برنامه‌ریزی مشخص بوده است. چراکه شرکت می‌گوید پکیج لوازم جانبی جدید تنها قرار بوده از نظر ظاهری ساده و منسجم باشد. در واقع هدف اصلی این بوده کراس‌اور جدید کمی سرسخت‌تر از آنچه که هست، باشد.

فولکس‌واگن تائوس بیس‌کمپ

بهترین قسمت این پروژه این است که شما می‌توانید اجزای مربوط به پکیج بیس‌کمپ را به صورت جداگانه تهیه کنید، غیر از جلوپنجره مشبک که بخش جدانشدنی کیت فوق است. انتخاب کل بسته فوق برای مشتری 999 دلار هزینه خواهد داشت.

در یک نگاه موشکافانه، می‌توان تفاوت‌های بیشتری بین این مدل و نسخه کانسپت آن کشف کرد. نخستین و مهم‌ترین، تایرهای مدل تولیدی است که برخلاف انتظار مانند نسخه کانسپت از تایرهای آفرود استفاده نمی‌کند. هم‌چنین خطوط نارنجی‌رنگی که پیش‌تر روی آن دیده بودیم نیز در اینجا وجود ندارد. شاید بدتر از همه آنکه در نسخه کانسپت می‌شد سبد سقفی Canyon XT مخصوص خودروهای کمپر و آفرود را دید که در این مدل وجود ندارد.

فولکس‌واگن تائوس بیس‌کمپ

غیر از پکیج لوازم‌جانبی بیس‌کمپ، فولکس می‌گوید مجموعه‌ای از المان‌های محافظتی مانند کف‌پایی لاستیکی، محافظ سپر عقب و آینه بدون قاب هم قابل سفارش است.

بدون دستکاری در مشخصات فنی، فولکس‌واگن تائوس بیس‌کمپ به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 158 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتون‌متری و البته جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

دیدگاه کاربران