حمل و نقل ورزشکاران به کمک خودروهای پاک

ناوگان خودروهای حاضر در المپیک توکیو 2020

5 مرداد 1400 13:59

المپیک تابستانی رقابتی است، که به صورت منظم هر 4 سال یک‌بار و از سال 1896 تاکنون در حال برگزاری است. قرعه برگزاری المپیک 2020 نیز به نام پایتخت ژاپن یعنی توکیو افتاد ولی به علت همه‌­گیری ویروس کرونا، این رویداد یک سال به تعویق افتاد.

هدف برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو، استفاده از خودروهای بدون آلایندگی بوده که این مهم نیز به کمک ناوگان 3700 دستگاهی خودروهای تویوتا در درحال انجام است.به دلیل شرایط خاص برگزاری این دوره از المپیک، پای برخی فناوری­‌های جدید نیز به این رقابت مهم باز شده است. استفاده از خودران‌ها، سامانه تشخیص چهره، حضور روبات‌ها به عنوان دستیار یا راهنما و نمایش زنده مسابقات به صورت مجازی برای تماشاچیان، بخشی از مواردی است، که برای رفاه شرکت‌کنندگان و تماشاچیان این رقابت و همچنین به عنوان بستری برای نمایش فناوری‌­های آینده، درنظر گرفته شده است.

هدف دیگر برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو، استفاده از خودروهای بدون آلایندگی بوده که این مهم نیز به لطف ناوگان 3700 دستگاهی خودروهای حاضر در این رقابت درحال انجام است. تمامی این خودروها توسط تویوتا تامین شده و 90 درصد آن‌ها از نیروی الکتریسیسته برای حرکت استفاده می‌­کنند.

  • تویوتا APM:
المپیک توکیو 2020 تویوتا APM

تویوتا 200 دستگاه از این محصول جدید را برای جابجایی بازدیدکنندگان، ورزشکاران و لوازم موردنیاز این رقابت‌ها اختصاص داده است. این خودرو ظرفیت حمل 5 سرنشین به علاوه راننده را دارد و در صورت تا شدن ردیف دوم، یک مسافر با ویلچر را نیز می‌­تواند بپذیرد. نیروی محرکه این خودرو از باتری لیتیوم-یون تامین شده که شعاع حرکتی صد کیلومتری و حداکثر سرعت 20 کیلومتر برساعت را برای آن تامین می‌­کند.

  • تویوتا e-Palette:
المپیک توکیو 2020 تویوتا e-Palette

این خودرو به عنوان نخستین محصول خودران تویوتا در بخش حمل و نقل عمومی ایفای نقش کرده و ظرفیت بیشتری برای حمل سرنشین و لوازم دارد. هرچند حرکت این وسیله به صورت خودکار انجام می­‌شود اما سامانه کنترل دیجیتال تویوتا، تمامی حرکات آن را زیرنظر خواهد گرفت.

  • تویوتا LQ کانسپت:
کانسپت تویوتا در ناوگان المپیک توکیو 2020

این مدل که نخستین بار در سال 2017 معرفی شد، قرار است در المپیک امسال نقش مهمی داشته باشد چراکه توسط شرکت سازنده به عنوان یک خودروی مدرن با ظاهری هیجان­‌انگیز معرفی شده است. بنابر اعلام تویوتا، این خودرو به کمک هوش مصنوعی می‌­تواند کیفیت تجربه سواری برای سرنشینان را افزایش دهد.

  • تویوتا میرای:
تویوتا میرای در ناوگان خودروهای المپیک 2020 توکیو

میرای به معنای «آینده»، نام یک سدان 58,500 دلاری است، که به لطف فناوری سلول سوختی هیدروژن، هیچگونه آلایندگی تولید نمی­‌کند. قرار است 500 دستگاه میرای در طول مسیرهای داخل توکیو که به صورت رسمی برای عبور و مرور ناوگان  ورزشکاران درنظر گرفته شده، به حرکت درآیند. غیر از سوخت مورد مصرف، سایر خصوصیات میرای همچون طراحی، راحتی، پایداری و شتابگیری هم کاملاً درخور یک خودروی مدرن و بروز است.

دیدگاه کاربران