وداع پرهیجان با تنها پیکاپ فولکس‌

تیونینگ فولکس‌واگن آماروک

27 مهر 1399 11:22

در آخرین فاز توسعه فولکس‌واگن آماروک قبل از نسل دوم که قرار است روی پلتفرم فورد رنجر اجرا شود، نسخه‌ای جذاب از این پیکاپ آلمانی رونمایی شد. خودرویی که حاصل پروژه تیونینگ شرکت Walkinshaw استرالیاست و W580 نام دارد.

واکینشاو پرچمدار خانواده آماروک‌ها را برای این پروژه خود انتخاب کرده است. با این حال تغییراتی گسترده در سیستم تعلیق جلوی آن مشاهده می‌شود. واکینشاو سراغ ویرایش توربو دیزلی این خودرو رفته است. پیشرانه‌ای شش سیلندر Vشکل که مانند نسخه استاندارد 268 اسب‌بخار قدرت و 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بزرگ‌ترین تفاوت فنی در این خودرو با آماروک قبلی این است که در این خودرو تمام قدرت خروجی پیشرانه همیشه در دسترس خواهد بود. فراموش نکرده‌ایم که ویرایش بنزینی آماروک نسخه 3 لیتری با 255 اسب‌بخار قدرت است که به لطف سیستم اوربوست خود می‌تواند 13 اسب‌بخار قدرت دیگر را نیز در دسترس قرار دهد.

واکینشاو پرچمدار خانواده آماروک‌ها را برای این پروژه خود انتخاب کرده است. با این حال تغییراتی گسترده در سیستم تعلیق جلوی آن مشاهده می‌شود. اصلاح اکسل جلو و بالا کشیدن آن تا 40 میلی‌متر ارتفاع این خودرو از سطح زمین را مانند خودروهای واقعی آفرود کرده است. یکی از جذابیت‌های خودروی فوق تایرهای سفارشی پیرلی مدل اسکورپیون است که با سایز 275.50 میلی‌متری 20 اینچی خودنمایی می‌کند.

تیونینگ فولکس‌واگن آماروک

واکینشاو برای تنفس بهتر خودرو نیز از اگزوزهای دوبل با خروجی‌هایی در دو طرف سپرها استفاده کرده که چهره‌ای جالب به قسمت انتهایی آن بخشیده است.

تغییر فرم جلوپنجره و استفاده از تریم مشکی برای فریم چراغ‌ها، فریم مه‌شکن‌ها، گلگیرها و رکاب با حفظ اصول طراحی آماروک اصلی، ماهیت اسپرت‌گرای آن را نیز دوچندان کرده است. شرکت چراغ‌های استاندارد را با مدل بسیار پرنور بای زنون تعویض کرده است.

فولکس‌واگن آماروک W580 در آخرین ماه سال جاری میلادی در بازار استرالیا به فروش خواهد رسید. جزئیات قیمت‌گذاری نیز در زمان عرضه اولیه منتشر خواهد شد. چراکه در حال حاضر واکینشاو برای 30 مشتری ویژه خود سرویس تجربه اختصاصی را تدارک دیده که شامل هزینه پرواز، ترنسفر فرودگاهی، وعده‌های غذایی و البته محل اقامت به منظور بازدید از شرکت می‌شود.

دیدگاه کاربران