رشد طولی برای شاسی‌بلند فوق لوکس

شکار بنتلی بنتایگا نسخه LWB

28 مهر 1399 13:06

شایعات مربوط به نسخه کشیده شده اولین شاسی‌بلند بنتلی چهار سال است که در رسانه‌ها دهان به دهان می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد که زمان این اتفاق فرا رسیده است.

انتظار می‌رود که ویرایش LWB از نظر امکانات رفاهی سطحی بالاتر از حتی مدل‌های فول‌آپشن قبلی داشته باشد.مدیرعامل بنتلی سال 2016 گفته بود که شرکت قصد دارد برای جانشین مولسان LWB (فاصله محوری طویل‌شده) یک مدل جدید را معرفی کند. حال مدل جدید بنتایگا در قامت یک شاسی‌بلند فوق لوکس با اتاقی طولانی‌‌تر خود را برای حضور در بازار خاورمیانه و چین آماده می‌کند.

در این خودرو فاصله بین دو محور به طور حتم بیشتر از 2995 میلی‌متر خواهد شد. این را می‌توان به راحتی در قسمت عقبی بنتایگا مشاهده کرد. حتی سایز در پشتی نیز  کشیده‌تر از نسخه استاندارد به چشم می‌آید. نیازی به توضیح نیست که این اضافه شدن طول خودرو باعث افزایش فضای قسمت پا برای سرنشینان عقب شده است.

بنتلی تا این لحظه محصول جدید خود را لیموزین فیس‌لیفت‌ها نامگذاری کرده است. انتظار می‌رود که ویرایش LWB از نظر امکانات رفاهی سطحی بالاتر از حتی مدل‌های فول‌آپشن قبلی داشته باشد. با این حال کمی عجیب به نظر می‌رسد که بنتلی تصمیم گرفته تا نیمه دوم چرخه عمر بنتایگا صبر کند تا یک ویرایش جدید از آن را به بازار بفرستد. با این حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

تصاویر جاسوسی بنتلی بنتایگا نسخه LWB

این را باید در نظر گرفت که پارک کردن خودرویی لوکس با این ابعاد در خیابان‌های تنگ امروزی یک چالش به نظر می‌رسد. این چالش حتی برای مدل قبلی که طولی بیش از 5.1 متر داشت هم مشکلاتی به همراه داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که بنتلی قصد ندارد تغییرات عمیقی را در ویرایش LWB بنتایگا اعمال کند تا بزرگ‌تر شدن درهای عقب معقول به نظر برسند.

اگرچه اطلاعات و تصاویری از طراحی داخلی این خودرو در دست نیست ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت در کابین بنتایگا نیز تغییراتی محدود را اعمال کند. حداقل می‌توان انتظار داشت که سبک صندلی‌های عقب به دلیل افزودن شدن قسمت پا تغییراتی داشته باشد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بنتلی این مدل جدید از بنتایگا را در سال 2021 رونمایی کند. درباره قوای محرکه نیز گزینه اصلی همان پیشرانه V8 است چراکه مدل حجیم W12 با مالیاتی سنگین در بازار چین روبرو شده بود.

دیدگاه کاربران