689 اسب‌بخار برای قوی‌ترین نسخه

معرفی نسخه‌های جدید از پورشه پانامرا

30 مهر 1399 09:59

پس از معرفی مدل فیس‌لیفت شده از پورشه پانامرا در ماه آگوست، اکنون شرکت سازنده نسخه‌های مختلف این خودرو را به مرور معرفی می­‌نماید. در میان تمام زیرمجموعه‌­های مختلف از پانامرا، مدل توربو S E-Hybrid را باید بیشتر از بقیه شایسته توجه دانست چراکه این خودرو نه تنها قدرتمندترین نسخه از پانامرا بوده بلکه لقب دومین محصول نیرومند پورشه در حال حاضر را دریافت کرده است.

مدل توربو S E-Hybrid را باید بیشتر از بقیه شایسته توجه دانست چراکه این خودرو با 689 اسب‌بخار، قدرتمندترین نسخه از پانامراست.نیروی محرکه این خودروی قدرتمند از یک مجموعه پلاگین هیبرید شامل پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو به حجم 4 لیتر با قدرت 563 اسب‌بخار، موتور الکتریکی و مجموعه باتری به ظرفیت 17.9 کیلووات ساعت به قدرت 134 اسب‌بخار تامین شده که در مجموع 689 اسب‌بخار قدرت و 870 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار آن قرار می­‌دهد.

به لطف چنین قدرتی، پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid می­‌تواند ظرف 3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد و نهایتاً تا 315 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی براساس استاندارد WLTP برابر با 50 کیلومتر اعلام شده است.

نسخه 4 E-Hybrid از پورشه پانامرا

البته برای افرادی که بودجه محدودتری داشته باشند نیز نسخه 4 E-Hybrid از پورشه پانامرا مهیا شده که پیشرانه شش سیلندر توئین توربو و موتور الکتریکی آن در مجموع 455 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها ارسال می‌­کند.

شتاب صفر تا 96 و حداکثر سرعت پانامرا 4 E-Hybrid به ترتیب برابر با 4.2 ثانیه و 280 کیلومتر برساعت است. مسافت قابل پیمایش با این خودرو در حالت تمام برقی براساس استاندارد WLTP برابر با 56 کیلومتر اعلام شده است.

پورشه مدل 2021 از پانامرا 4S

در کنار دو نسخه هیبرید، پورشه مدل 2021 از پانامرا 4S را نیز معرفی کرده که از پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری با قدرت 443 اسب‌بخار بهره‌مند شده است. در صورت تجهیز به پکیج اسپرت کرونو شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت برابر با 3.9 ثانیه خواهد بود درصورتی‌که رقم حداکثر سرعت با 6 واحد افزایش نسبت به قبل به 295 کیلومتر برساعت رسیده است.

ثبت سفارش برای انواع مختلف پانامرا 2021 از اوایل سال آینده میلادی در  ایالات متحده آغاز خواهد شد هرچند که خودروها زودتر از بهار همان سال به دست مشتریان نمی­رسند. اما در آلمان مشتریان می‌­توانند از هم اکنون برای ثبت نام اقدام کرده و در ماه دسامبر خودروی خود را تحویل بگیرند.

دیدگاه کاربران