معرفی نسخه‌ای تولید محدود از شاسی‌بلندهای قدرتمند ب‌ام‌و

ارتقای مدل‌های X5M و X6M کامپتیشن

30 مهر 1399 10:37

ب‌ام‌و اولین سری از نسخه Competition مدل‌های X5M و X6M را تحت عنوان First Edition و تنها در تیراژ 250 دستگاه به علاقمندان معرفی کرد.

خودروساز آلمانی برای جلب نظر مشتریان، تغییراتی جزئی روی این دو شاسی‌بلند First Edition اعمال کرده تا با مدل استاندارد متمایز باشند.معمولاً شرکت ب‌ام‌و اولین سری از نسل جدید خودروهای ساخت خود را با نام First Edition روانه بازار می­‌کند ولی گویا این دفعه سنت‌شکنی کرده و تعداد محدودی از خودروهایی که 12 ماه پیش معرفی شده‌اند را تحت عنوان First Edition معرفی نموده است. البته خودروساز آلمانی برای جلب نظر مشتریان، تغییراتی جزئی روی این دو شاسی‌بلند First Edition اعمال کرده تا با مدل استاندارد متمایز باشند.

در گام اول دو رنگ مات خاکستری تیره یخی و آبی یخی مارینا برای پوشش بدنه انتخاب شده تا عضلات این دو شاسی‌بلند قوی را بهتر نمایش دهند. رینگ‌های آلیاژی سبک M با پوشش مشکی و ابعاد 21 و 22 اینچ در محورهای جلو و عقب، جزئیات فیبرکربنی روی بدنه شامل باله عقب، روکش آینه‌­های جانبی و غیره و البته کاور فیبرکربنی پیشرانه جزء سایر تغییرات مهم بدنه این خودروها به شمار می‌­آید.

اما در فضای کابین دو شاسی بلند First Edition، تریم دو رنگ خاکستری روشن و آبی تیره از جنس چرم مرینو، جزئیات آلکانترا مشکی، لوگوی نام خودرو روی پشت سری صندلی‌های ردیف جلو و دوخت نارنجی پوشش صندلی و درها جلب نظر می­‌کند. تکمیل‌کننده تمام این موارد را باید قطعات فیبرکربنی داخل کابین و پلاک First Edition دانست که این مورد اخیر، شماره شناسایی هر خودرو از جمع 250 تایی تولید شده را نیز اعلام می‌­کند.

هیچ تغییری روی بخش فنی این دو خودروی First Edition اعمال نشده بنابراین واضح است که در سینه هردوی آن‌ها پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری مجهز به توئین توربو نصب شده که 617 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

ب‌ام‌و فعلاً درباره قیمت و بازارهایی که نسخه First Edition از X5M و X6M  کامپتیشن در آن‌ها به فروش خواهند رسید، مطلبی اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران