نفربر قدرتمند براساس شورولت کلرادو ZR2

خودروی نظامی ساخت GM

8 آبان 1399 15:00

شرکت جی‌ام به تازگی یک پیکاپ نظامی معرفی کرده که در ساخت آن تا 90 درصد از قطعات مشترک با شورولت کلرادو ZR2 و تجهیزات خودروهای مسابقه­‌ای این برند استفاده شده و در نهایت خودرویی شکل گرفته که ظرفیت حمل 9 سرباز به همراه لوازم و توانایی عبور از مسیرهای صعب‌العبور را دارد.

این خودرو توانایی حمل 9 سرباز و لوازم آن‌ها را دارد.براساس قراردادی به ارزش 214.3 میلیون دلار، خودروساز آمریکایی متعهد شده 649 دستگاه از این مدل را تولید نماید ضمن این‌که امکان افزایش تیراژ ساخت به 2065 دستگاه ظرف 8 سال آینده نیز وجود دارد.

مهندسان جی‌ام با نصب صندلی در فضای بار، به ظرفیت حمل سرنشین این خودرو اضافه نموده و میله‌های محافظ را نیز در این بخش نصب کرده‌اند.

نیروی محرکه این خودروی نفربر از پیشرانه 2.8 لیتری 4 سیلندر توربودیزل دوراماکس تامین شده که به جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و ترنسفرکیس 2 سرعته متصل شده است. شرکت سازنده درباره نیروی پیشرانه رقم دقیقی اعلام نکرده ولی گفته شده رقم قدرت خروجی بیشتر از 186 اسب‌بخار و 500 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. سامانه چهارچرخ محرک خودرو در هردو محور به قفل دیفرانسیل الکترونیکی متصل شده است.

خودروی نظامی ساخت جنرال موتورز

تجهیزات لازم برای پیمودن مسیرهای صعب‌العبور به نصب سپرهای آفرود محدود نشده بلکه سیستم تعلیق پیشرفته با اتصالات چندگانه و کمک‌فنرهای DSSV با دامنه‌نوسان زیاد در محور عقب و بازوهای کمکی با دامنه بزرگ زوایا که در مسابقات صحرایی مورداستفاده قرار می­‌گیرد نیز روی این خودرو نصب شده است.

استفاده از صفحات فلزی محافظ با دست و دلبازی صورت گرفته تا نگرانی از بابت آسیب به بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد. این قطعات شامل پنل‌های استیل در بخش جلوی بدنه، محافظ پیشرانه، ترنسفرکیس، مخزن سوخت و دیفرانسیل عقب می­‌شود.

وزن این نفربر بگونه‌­ای محدود شده که امکان جابجایی آن با یک هلیکوپتر UH-60 Blackhawk وجود داشته باشد. بد نیست بدانید حتی عرض این خودرو هم درحدی است که می­‌توان آن را در هلیکوپتر CH-47 Chinook قرار داد.

دیدگاه کاربران