پیشنهاد جدید دانگ فنگ برای خریداران ریچ 6

پیکاپ ریچ، شاسی بلند شد

9 آبان 1399 17:00

دانگ فنگ ریچ 6، سومین نسل پیکاپ ریچ محسوب می‌شود که چینی‌ها آنها را با پلتفرم نیسان ناوارا نسل سوم (اتاق D23) ساخته‌اند. البته موتورهای بنزینی و دیزلی‌اش را خود دانگ فنگ ساخته و ارتباطی به ژاپنی‌ها ندارد. شاید بد نباشد این نکته را هم بدانید که خط تولید ریچ 6 در همان کارخانه‌ ژنگژو (ZhengZhou) واقع شده؛ کارخانه‌ای که حاصل جوینت ونچر نیسان و دانگ فنگ بوده و حتی نیسان، ناوارا را در همان کارخانه برای چینی‌ها مونتاژ می‌کند.

موتور 1.8 لیتری توربوشارژ این خودرو، تاکنون روی خانواده ریچ نصب نشده بوددانگ فنگ ریچ 6 که اواسط تابستان 99 برای تست‌های فنی و مراحل بازاریابی، به خودروسازی زامیاد هم آمده بود، در سپتامبر 2018 تولید شد و بعنوان مدل 2019 به بازار رفت. دانگ فنگ برای جذب مشتریان بیشتر، حتی نسخه تمام برقی ریچ را با نام Rich 6EV ساخت. اما ظاهرا بازار پیکاپ‌ها، همچنان تشنه مدل‌های جدید است تا جایی که دانگ فنگ دست به کار شده و حالا نسخه جدیدی از پیکاپ ریچ 6 را بعنوان مدل 2021 به بازار فرستاده.

کمی عجیب به نظر می‌رسد اما چینی‌ها با اضافه کردن اتاقک عقب، حالا از پیکاپ ریچ، یک SUV ساخته‌اند. نتیجه این کار چینی‌ها، چندان دلنشین نیست، علی‌الخصوص وقتی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه کنیم. چراکه اختلاف بیش از حد سقف خودرو با سقف اتاقک عقب، ذوق هر بیننده‌ای را کور می‌کند. البته دانگ فنگ تلاشش را کرده تا این اختلاف ارتفاع را با اضافه کردن باربند و حجم زیادی از پلاستیک مشکی رنگ، بپوشاند.

فاصله محوری این شاسی بلند، تغییری نکرده و همچنان 3150 میلیمتر است. اما طول کلی خودرو، اندکی کاهش یافته و از 5310 به 5227 میلیمتر رسیده. همانطور که گفتیم، سقف اتاقک عقب، بالاتر از سقف خودروست و بصورت دقیق‌تر، حدود 18 سانتیمتر، میان آنها اختلاف ارتفاع وجود دارد.

اگر درب صندوق عقب را باز کنید، با فضای بسیار بزرگی روبرو می‌شوید که چیزی فراتر از نیاز خانواده‌هاست. شاید اگر دانگ فنگ، بجای این حجم زیاد و بی‌استفاده، ردیف سوم صندلی‌ها را به ریچ 6 اضافه می‌کرد، حالا با خودرویی کاربردی‌تر روبرو می‌شدیم.

با اینکه کابین و آپشن‌های خودرو، تفاوتی با پیکاپ ریچ 6 ندارد، اما دانگ‌فنگ، از موتور قدرتمند کاملا جدیدی برای این شاسی‌بلند بهره گرفته است. حتما می‌دانید که پیکاپ ریچ 6، یا با موتور 2.4 لیتری بنزینی 158 اسبی قابل خریداری است یا با موتور 2.3 لیتری توربو دیزلی 163 اسبی.

اما برای این شاسی‌بلند، دانگ‌فنگ برای اولین‌بار از موتور 1.8 لیتری توربوشارژ بنزینی استفاده کرده که فقط با گیربکس 6 سرعته دستی قابل خریداری است. البته کم‌شدن حجم موتور نباید باعث نگرانی‌تان شود چراکه حالا قدرتی در حدود 217 اسب بخار و گشتاوری معادل 300 نیوتن متر در اختیارتان است.

دیدگاه کاربران
حسین. بزرگپور 1402/7/11
عالي بود ههههه
پاسخ
0
0
0