برداشتی چینی از هامووی

نگاهی به دانگ‌فنگ Warrior M50

19 تیر 1400 18:14

درحالیکه جنرال‌موتورز خود را برای عرضه مجدد هامر به صورت یک خودروی برقی آماده می‌­سازد، در نقطه‌­ای دیگر از کره ­زمین، شاهد ادامه حیات جد این خودرو یعنی هاموی هستیم. هاموی همان خودرویی است که برای سال‌های طولانی در خدمت ارتش آمریکا بوده و بعدها پایه و اساس هویت هامر برمبنای این خودرو شکل گرفته است.

هرچند این خودرو در ابتدا با هدف استفاده نظامی تولید شد اما در مرور زمان شاهد عرضه نسخه‌­های شهری آن هم بوده‌ایم. در اوایل دهه 2000، دانگ‌فنگ در پروژه­ای مشترک با شرکت AM General، مشغول مناسب‌­سازی هاموی برای ارتش چین بود. حاصل این همکاری مشترک به تولید خودرویی به نام Warrior M50 ختم شد که ظاهری شبیه به شاسی­‌بلند ساخت لامبورگینی در دهه 80 میلادی یعنی LM002 دارد.

هرچند این خودرو در ابتدا با هدف استفاده نظامی تولید شد اما در مرور زمان شاهد عرضه نسخه‌­های شهری آن هم بوده‌­ایم. حال جدیدترین مدل Warrior M50 در قالب یک پیکاپ تک کابین با ظرفیت دو سرنشین و جلوپنجره جدید، چراغ‌های دایره‌­ای شکل و شیشه جلوی یک‌­تکه به میدان آمده است.

کابین دانگ‌فنگ Fearless M50

کنسول عریض میانی، صندلی­‌ها را کاملاً از یکدیگر جدا کرده و انبوهی از قطعات نقره­‌ای رنگ در کنار قطعات پلاستیکی و روکش چرمی مشکی به چشم می­‌خورد. در کل می­‌توان طراحی فضای داخلی این محصول دانگ‌فنگ را بسیار ساده و در عین حال کاربردی توصیف کرد.

نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه 4 لیتری توربودیزل تامین شده که 197 اسب‌­بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده دستی در اختیار آن قرار می‌­دهد. براساس اعلام دانگ‌فنگ، Warrior M50 قادر است تا عمق 1.2 متری در آب حرکت کند.

دانگ‌فنگ Warrior M50 در بازار چین به قیمت 668 هزار یوان (تقریباً معادل با 103 هزار دلار) به فروش می‌­رسد. خودروساز چینی برای عرضه نسخه­‌های مختلف این خودرو برنامه‌­ریزی کرده، پیش از آن‌که Warrior M50 را با مدل جدید M20 جایگزین نماید.

دیدگاه کاربران
Hadi1382 1400/7/3
جالبه ولی چینیه😔
پاسخ
0
0
1