تغییرات جزئی چهره و بروزرسانی فناوری

رنو مگان سدان مدل 2021 معرفی شد

8 آبان 1399 15:40

شرکت رنو تمام اعضای خانواده مگان به جزء نسخه سدان را در بهار سال جاری مورد بروزرسانی قرار داد، اما اکنون نوبت مگان چهار در رسیده تا همچون نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن از این خودروی محبوب، دچار تغییراتی هرچند اندک ولی مهم شود.

رنو قصد دارد همچنان به تولید نسخه سدان از مدل مگان در خاک ترکیه ادامه داده و از ابتدای سال 2021 آن را به 30 کشور صادر نماید.بکارگیری LED در تمامی چراغ‌ها، طرح جدید سپر جلو و عناصر کرومی جلوپنجره، گرافیک تازه چراغ‌های جلو و عقب ، نصب قطعه‌ای کنار هلالی چرخ جلو با کارکرد آیرودینامیکی، تغییر سایز رینگ‌ها از 16 به 18 اینچ، نورپردازی دستگیره درها و خروجی مصنوعی دوتایی اگزوز را می­‌توان به عنوان تغییرات ظاهری رنو مگان مدل 2021 برشمرد.

در فضای کابین با تغییرات بیشتری مواجه هستیم که شامل پشت آمپر دیجیتال 10.2 اینچی به همراه مسیریاب ماهواره‌­ای و نمایشگر جدید 9.3 اینچی عمودی روی داشبورد است.

سیستم اطلاعات سرگرمی رنو مگان مدل 2021 تحت Renault Easy Link فعالیت کرده و به دستیار صوتی، رهیاب با قابلیت جستجوی نشانی در گوگل و اطلاعات ترافیک و همچنین اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده است.

کابین رنو مگان سدان مدل 2021

رنو برای دسترسی آسان‌تر به کنترل‌کننده‌های روی داشبورد همچون تنظیمات سیستم تهویه، برخی دکمه‌های این بخش را به روی فرمان انتقال داده است. آینه الکتروکرومیک دید عقب به همراه دوربین، اجزای کرومی دکمه‌های سیستم تهویه، تنظیم برقی صندلی راننده و روکش جدید تریم داخلی، فهرست تغییرات کابین رنو مگان مدل 2021 را تکمیل می­‌کنند.

رنو همچنین سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense را بروزرسانی کرده و قابلیت‌های دیگری همچون رنگ‌های جدید برای نورپردازی داخلی و تنظیم  R-Sound برای تغییر صدای پیشرانه خودرو را نیز به آن افزوده است. برای راندن رنو مگان مدل 2021 چهار حالت اکو (اقتصادی)، کامفورت (راحت)، اسپرت و MySense تعریف شده است.

برای سال جدید، پیشرانه بنزین‌سوز 3 سیلندر یک لیتری توربوشارژ TCe با قدرت 113 اسب‌بخار هم به جمع نمونه‌های قابل انتخاب برای مگان اضافه شده که به همراه جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ارائه می­‌شود.

رنو مگان سدان مدل 2021

سایر پیشرانه‌های قابل انتخاب شامل 1.3 لیتری TCe به قدرت 138 اسب‌بخار و همچنین پیشرانه دیزل 1.5 لیتری Blue dCi با قدرت 113 اسب‌بخار بوده که هردوی این‌ها را می­‌توان به همراه جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه EDC سفارش داد. لام به‌ذکر است فعلاً هیچ صحبتی از نصب پیشرانه  پلاگین هیبرید E-Tech در سینه رنو مگان مدل 2021 به میان نیامده است.

رنو مگان سدان در حوزه ایمنی هم بهتر از قبل ظاهر شده چراکه اکنون مواردی شامل کروزکنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، ترمز اضطراری فعال با قابلیت شناسایی عابرپیاده، هشدار ترافیک پشت سر و ترمز پارک برقی با عملکرد بهسازی شده را به همراه دارد.

رنو قصد دارد همچنان به تولید نسخه سدان از مدل مگان در خاک ترکیه ادامه داده و از ابتدای سال 2021 آن را به 30 کشور صادر نماید. بازارهای هدف مگان را می‌­توان بیشتر کشورهای اروپای شرقی و مرکزی و منطقه خاورمیانه دانست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران