نسخه برقی کرا‌س‌اور تائوس برای بازار چین

معرفی فولکس‌واگن ای-تارو مدل 2021

15 آبان 1399 12:52

گروه فولکس‌واگن در سال 2018 مدل تارو را به عنوان یکی از محصولات جوینت‌ونچر خود با گروه سایک در چین معرفی کرد. این خودرو که براساس پلتفرم جدید MQB A1 ساخته شده، از نظر فنی با اشکودا کاروک، سئات آتکا و البته فولکس‌واگن تائوس که اخیراً در آمریکا معرفی شد، اشتراکات زیادی دارد.

در صورت حرکت با سرعت ثابت 60 کیلومتر برساعت، می­‌توان 415 کیلومتر مسافت را با فولکس‌واگن ای-تارو پیمود.تائوس که در حقیقت نسخه تغییر چهره داده شده از تارو بوده اکنون قرار است با پیشرانه برقی و با نام ای-تارو در چین به فروش برسد.

موتور الکتریکی این خودرو 134 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و باتری 44.1 کیلووات ساعتی آن هم شعاع حرکتی برابر با 315 کیلومتر را فراهم ساخته است. البته این رقم براساس استاندارد NEDC محاسبه شده و مطمئناً طبق استانداردهای WLTP و EPA کاهش خواهد یافت ولی به هرحال در صورت حرکت با سرعت ثابت 60 کیلومتر برساعت، می­‌توان 415 کیلومتر مسافت را با فولکس‌واگن ای-تارو پیمود.

پلتفرم برقی فولکس‌واگن ای-تارو مدل 2021

این کراس‌اور برقی برای دستیابی به سرعت 50 کیلومتر برساعت به 3.7 ثانیه زمان نیاز داشته و می­‌تواند تا 150 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

با توجه به آنکه این خودرو روی پلتفرم طراحی شده برای مدل‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز شکل گرفته، از فضای زیر کاپوت برای نصب موتور الکتریکی استفاده شده درحالی‌که مجموعه باتری در زیر صندلی‌های عقب نصب شده است.

کابین کراس اور برقی فولکس‌واگن ای-تارو مدل 2021

هرچند در فولکس‌واگن ای-تارو صفحه پشت آمپر دیجیتال مشابه تائوس نصب نشده ولی برخی تجهیزات دیگر همچون سیستم تهویه با آن مدل و سایر محصولات جدید فولکس‌واگن مشترک است. در این میان وجود پد لمسی که جانشین برخی از دکمه‌ها شده را نیز نباید از قلم انداخت، موردی که در نسل جدید تیگوان و آرتئون نیز دیده می­‌شود.

فولکس‌واگن-سایک قصد دارد مدل ای-تارو را با قیمت 194,800 یوان (تقریباً 29 هزار دلار) به فروش برساند.

دیدگاه کاربران