اختصاصی برای بازار چین

معرفی نسخه X از فولکس‌واگن ID.4

16 آبان 1399 19:00

فولکس‌‌واگن با تولید مدل ID.4 گام بلندی در مسیر ساخت خودروهای برقی برداشت. اکنون خودروساز آلمانی نسخه‌ای خاص از این خودرو را با تفاوت‌های بارز نسبت به مدل استاندارد برای عرضه در بازار چین تدارک دیده است.

به عنوان محصولی که از همکاری مشترک میان سایک و فولکس‌واگن شکل گرفته، قرار نیست ID.4 X در خارج از چین هم به فروش برسد. در دو سوی سپر جلوی ID.4 X با ورودی‌های بزرگ هوا مواجه هستیم که ظاهر این مدل را بیشتر به ID.4 Crozz شبیه کرده است. طراحان همچنین چراغ‌هایی با گرافیک جدید و طرح شبیه به ابرو در نمای جلو نصب کرده و در بخش عقب نیز یک نوار نورانی برای ارتباط میان دو چراغ پیش‌بینی شده که تاحدی نسبت به مدل استاندارد متفاوت است. نیمه پایینی بدنه نیز به لطف استفاده از حالت X، فرمی متمایز از فولکس‌واگن ID.4 استاندارد را به نمایش می­‌گذارد.

در فضای داخلی هم موارد تازه‌ای دیده می­‌شود که تغییر در طراحی کنسول مرکزی و فرم جدید دکمه‌های زیر نمایشگر مرکزی مهمترین جزئیات قابل ذکر است.

نسخه X از فولکس‌واگن ID.4

به عنوان محصولی که از همکاری مشترک میان سایک و فولکس‌واگن شکل گرفته، قرار نیست ID.4 X در خارج از چین هم به فروش برسد.

این خودروی برقی به صورت استاندارد به باتری 82 کیلووات ساعتی مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با 402 کیلومتر را برای آن فراهم می­‌کند.

نسخه X از فولکس‌واگن ID.4

خریداران فولکس‌واگن ID.4 می‌­توانند از میان یک موتور برقی با 201 اسب‌بخار قدرت و 309 نیوتن‌متر گشتاور که روی محور عقب نصب شده و یا دو پیشرانه الکتریکی روی هردو محور با 302 اسب‌بخار قدرت، یک گزینه را برای نصب روی خودروی خود انتخاب نمایند.

قیمت پایه فولکس‌واگن ID.4 از 39,995 دلار آغاز و از اواخر دسامبر سال جاری به خریداران تحویل داده خواهد شد، اما نسخه چهارچرخ محرک با قیمت پایه 43,695 دلار زودتر از اواسط سال 2021 به دست مشتریان نمی‌­رسد.

دیدگاه کاربران