درهایی که با اشاره دست باز می‌شوند

هوندا اودیسه 2021 از راه رسید

19 آبان 1399 15:15

هوندا مینی ون پرفروش اودیسه (Odyssey) را برای مدل 2021 با تغییرات گسترده‌ای همراه کرده است. چهره‌ای جسورتر، طراحی داخلی بهینه‌شده و البته فناوری‌های جدید، این خودروی خانوادگی را جذاب‌تر از پیش نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین قابلیت اودیسه جدید، فناوری تشخیص حرکت برای درهای کشویی آن است. به این صورت که سرنشینان برای باز و بست درها کافیست فقط دست خود را جلوی سنسور آن تکان دهند.اودیسه که در بازار آمریکا نیز خودروی محبوبی به شمار می‌رود حالا در نسخه JDM (مخصوص بازار ژاپن) تولید شده که با ویرایش استاندارد تفاوت‌هایی دارد.

مانند اغلب خودروهای عرضه‌شده برای مشتریان ژاپنی، روی هوندا اودیسه جدید نیز جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر و عریض‌تر دیده می‌شود. استفاده از میله‌های براق و LEDهای مثلثی در کناره‌ها، نسخه جدید را تا حدودی خشن‌تر هم کرده است.

در قسمت انتهایی شاهد چراغ‌هایی هستیم که کمی نسبت به مدل قبلی فرمی تندتر پیدا کرده‌اند. یکی از جذابیت‌های این قسمت چراغ‌های راهنما هستند که به سبک خودروهای مدرن اروپایی به صورت ترتیبی روشن می‌شوند.

هوندا اودیسه مدل 2021

تردیدی نیست که بزرگ‌ترین قابلیت اودیسه جدید، فناوری تشخیص حرکت برای درهای کشویی آن است. به این صورت که سرنشینان برای باز و بست درها کافیست فقط دست خود را جلوی سنسور آن تکان دهند. این تکنیک به ویژه برای زمانی که افراد وسایل زیادی در دستان خود دارند، موثر است. هوندا می‌گوید این یک آپشن استاندارد است که نه فقط روی درهای اصلی بلکه روی در انتهایی نیز دیده می‌شود.

هوندا اودیسه 2021 یک ویژگی عجیب دیگر نیز دارد. آپشنی که می‌تواند برای افرادی که مشکل حرکتی دارند مفید باشد. این افراد می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه صندلی خود را از بدنه خودرو بیرون بیاورند تا در ارتفاعی پایین‌تر قرار بگیرد. به لطف این اقدام، سوار شدن و پیاده شدن در این مینی ون راحت‌تر هم شده است.

هوندا اودیسه مدل 2021

تغییرات داخل کابین نیز محسوس است. اکنون نمایشگری 7 اینچی برای سرنشینان عقب به جای نسخه 3.5 اینچی قبلی دیده می‌شود. هم‌چنین نمایشگر اصلی اطلاعات و سرگرمی نیز به صورت استاندارد 10 اینچی است. در حالی که مشتری می‌تواند یک نمایشگر 11.6 اینچی را نیز روی آن سفارش دهد.

هوندا اودیسه مدل 2021 در مدل هیبریدی با یک پیشرانه 2 لیتری و موتور برقی، قیمتی معادل 40 هزار و 585 دلار دارد. البته نسخه سنتی 2.4 لیتری نیز با قیمت 33 هزار و 784 دلار در دسترس است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران