هیبریدی نه‌چندان ملایم

فیس‌لیفت دیسکاوری از راه رسید

20 آبان 1399 15:41

لندرور دیسکاوری وقتی برای اولین‌بار سال 2017 رونمایی شد به لطف رانندگی خالص و آفرود بی‌نقص خود، همه را تحت تاثیر قرار داد. اکنون حدود چهار سال بعد از رونمایی اولیه، دیسکاوری بزرگ‌تر، قوی‌تر و البته زیباتر هم شده است.

باید قبول کرد که مهم‌ترین تغییرات در این خودرو قوای محرکه‌ آن است. جایی که نسخه جدیدی از بلوک بنزینی سری Ingenium (ساخت گروه جگوار لندرور) را می‌بینیم.در فیس‌لیفت 2021 که بخشی از تغییرات میان دوره‌ای این خودرو به حساب می‌آید شاهد حضور دو پیشرانه جدید (یک مدل توربو و یک مدل هیبریدی ملایم) هستیم. برخی دیگر از تغییرات جزئی شامل اضافه شدن المان‌های رفاهی داخل کابین و البته بهبود سیستم رابط کاربری می‌شود.

سیستم اطلاعات و سرگرمی ابداعی لندرور که Pivi Pro نام دارد پیش‌تر روی دیفندر 2020 قابلیت‌های چشم‌گیر خود را به نمایش گذاشته بود. کارشناسان این سیستم جدید را یک پیشرفت ملموس نسبت به سیستم قبلی یعنی InControl قلمداد کرده‌اند. در مجموع تغییرات در فیس‌لیفت 2021 آن را تبدیل به یک شاسی‌بلند همه‌کاره کرده تا در کنار اعضای خانواده رنجرور یک آفرود اصیل را به نمایش بگذارد.

لندرور دیسکاوری مدل 2021

باید قبول کرد که مهم‌ترین تغییرات در این خودرو قوای محرکه‌ آن است. جایی که نسخه جدیدی از بلوک بنزینی سری Ingenium (ساخت گروه جگوار لندرور) را می‌بینیم. پیشرانه پایه 2 لیتری توربوشارژ است که به گفته شرکت می‌تواند 296 اسب‌بخار قدرت تولید کند، خروجی مشابه با دیفندر. اگرچه هنوز شرکت به صورت رسمی آن را تایید نکرده ولی گفته می‌شود گشتاور تا مرز 400 نیوتن‌متر هم بالا آمده است. این پیشرانه در مدل‌های تیپ S و تیپ S R-Dynamic هم تعبیه می‌شود.

خبر خوب این است که یک پیشرانه انتخابی در سری داینامیک و سری HSE وجود دارد که به صورت 3 لیتری  شش سیلندر خطی است. پیشرانه‌ای هیبریدی ملایم با قدرت 355 اسب‌بخار و 495 نیوتن‌متر گشتاور. این همان پیشرانه‌ای است که پیش‌تر روی رنجرور اسپرت هم دیده بودیم.

لندرور قیمت پایه دیسکاوری با پیشرانه 2 لیتری را 54 هزار دلار اعلام کرده است. در حالی که قیمت پایه مدل هیبریدی 63 هزار دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران