با قابلیت پیمایش 484 کیلومتر

معرفی هیوندای کونا برقی با مدل 2021

21 آبان 1399 15:20

کونا برقی اولین بار در سال 2018 معرفی و در همان زمان موفق به جلب نظر بیش از 120 هزار خریدار در سطح جهان شد. اکنون و مدت کوتاهی پس از بروزرسانی اعضای خانواده هیوندای کونا با مدل 2021، نسخه برقی این خودرو نیز رونمایی شده است.

شعاع حرکتی هیوندای کونا برقی براساس استاندارد WLTP برابر با 484 کیلومتر خواهد بود.چراغ‌های جدید جلو، دیلایت‌های LED، جلوپنجره با طرح تازه، نوارهای بخش پایینی سپر جلو و درگاه شارژ باتری با فرمی نامتقارن، مهمترین تغییرات اعمال شده بر نمای جلو محسوب می­‌شود ضمن این‌که طراحی چراغ‌ها و سپر عقب نیز متحول شده است. به لطف تغییر در قطعات، اکنون بدنه نسخه برقی کونا نسبت به مدل عادی طول بیشتری به میزان 4 سانتی‌متر دارد.

نیروی محرکه این کراس‌اور از باتری 64 کیلووات ساعتی متصل به موتور برقی تامین شده که مجموعاً 201 اسب‌بخار قدرت و 395 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این توان، شعاع حرکتی کونا برقی براساس استاندارد WLTP برابر با 484 کیلومتر خواهد بود.

با اتصال به جریان 50 کیلووات، باتری کونا را می‌­توان ظرف تنها 64 دقیقه از ظرفیت 10 به 80 درصد رسانید درحالی‌که با اتصال به جریان 100 کیلوواتی این زمان به 47 دقیقه کاهش می‌­یابد. هیوندای کونا برقی مدل 2021 به امکان بازیابی هوشمند انرژی از نیروی ترمزها نیز مجهز شده تا از هدر رفتن توان جلوگیری شود.

بروزرسانی داخل کابین بیشتر شامل حضور دو نمایشگر 10.25 اینچی، یکی در میان داشبورد و دیگری در مقابل دیدگان راننده شده ضمن این‌که با نورپردازی داخلی جدید روبرو هستیم.

کابین هیوندای کونا برقی با مدل 2021

دستیار پیشگیری از برخورد در نقاط کور، هشدار برخورد در ناحیه عقب، هشدار خروج ایمن از پارک، هشدار حضور سرنشین عقب، دستیار پیشگیری از برخورد در ناحیه جلو با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، دستیار حرکت بین خطوط، تشخیص هوشمند سرعت مجاز و هشدار عدم توجه راننده هم امکانات ایمنی موجود در هیوندای کونا برقی مدل 2021 خواهند بود.

این کراس‌اور برقی از سال آینده در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد هرچند قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران