همتای برقی کسپر

معرفی هیوندای اینستر

10 تیر 1403 11:30

هیوندای کسپر به عنوان یک هاچ‌بک جمع‌وجور و قد بلند، در سال 2021 عرضه شد. این خودرو که از زیرساخت مشترک با کیا پیکانتو بهره می‌برد، نام خود را از یک ترفند رایج بین اسکیت‌سواران به عاریت گرفته است، هرچند که این نام ممکن است یک انیمیشن قدیمی و محبوب را نیز تداعی کند.

اما خودروساز کره­‌ای حالا تصمیم گرفته است، که همتای برقی کسپر را با نام اینستر عرضه کند. هیوندای اینستر نه تنها در وطن خود کره جنوبی بلکه در اروپا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هم به فروش می‌­رسد. نسخه کراس این خودرو نیز در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

طراحی هیوندای اینستر

این خودرو که در شعبه اروپایی هیوندای و با هدف رقابت با داچیا اسپرینگ طراحی شده، نام خود را از ترکیب دو کلمه intimate و innovative به معنای محبوب و نوآورانه، به عاریت گرفته است.

هیوندای اینستر با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 3.82، 1.61، 1.57 و 2.57 متر، به مراتب از کسپر بزرگتر است. ابعاد بدنه هیوندای کسپر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.595، 1.595، 1.575 و 2.4 متر اعلام شده است. با این وجود، هیوندای اینستر همچنان در رده خودروهای جمع‌وجور قرار می­‌گیرد.

کابین و امکانات هیوندای اینستر

هرچند هیوندای اینستر یک خودروی کوچک شهری است، اما تجهیزات رفاهی شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه خودکار، امکان انتظار شارژ خودرو به سایر لوازم برقی، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دوربین 360 درجه، شارژر بی‌سیم و دستیار نوربالا را به صورت استاندارد به همراه دارد. خریدار می‌­تواند موارد دیگری شامل گرمکن فرمان، هشدار خروج از خط، دستیار رانندگی در بزرگراه و ارتباط بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز سفارش دهد.

گذشته از قابلیت تا شدن کامل صندلی‌های جلو و قابلیت تاشوندگی و جلو و عقب رفتن صندلی‌های عقب، باید به تغییر ظرفیت محفظه بار بین 238 تا 352 لیتر اشاره کنیم. نسخه 5 نفره از این خودرو هم در سال 2025 عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای اینستر

مدل پایه هیوندای اینستر به یک موتور برقی با 95 اسب­‌بخار قدرت و باتری 42 کیلووات ساعت مجهز شده است و برد حرکتی 300 کیلومتر را ارائه می­‌دهد. نسخه گران‌تر، 113 اسب­‌بخار قدرت نیرو، مجموعه باتری 49 کیلووات ساعت و برد حرکتی 350 کیلومتر را به همراه دارد. گشتاور هر دو مدل یکسان و 146 نیوتن‌متر اعلام شده است. خروجی پیشرانه در هر دو مدل به محور جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این دو مدل به ترتیب 11.7 و 10.6 ثانیه و 140 و 150 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

شارژ مجموعه باتری این خودرو نیز با اتصال به جریان سریع 120 کیلووات در مدت نیم ساعت از 10 به 80 درصد می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران