ون برقی با شعاع حرکتی 200 کیلومتر

معرفی فورد ای-ترانزیت

23 آبان 1399 18:09

فورد نسخه برقی ون محبوب ساخت خود یعنی ترانزیت را با نام ای-ترانزیت معرفی کرده، خودرویی که براساس اعلام فورد قیمت پایه­‌ای کمتر از 45 هزار دارد و از اواخر سال 2021 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

این ون برقی به باتری 67 کیلووات ساعتی مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با 203 کیلومتر را برای آن فراهم می‌­کند. این ون برقی به باتری 67 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً 266 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و بنابر تخمین شرکت فورد، شعاع حرکتی برابر با 203 کیلومتر را برای آن فراهم می‌­کند. پیش‌بینی شعاع حرکتی محدود این خودرو احتمالاً به دلیل کاربری ترانزیت خواهد بود که معمولاً در شهر یا مناطق حومه و برای حرکت در فواصل کوتاه مورداستفاده قرار می­‌گیرد.

برای شارژ باتری فورد ای-ترانزیت می­‌توان از هر دو جریان AC و DC استفاده کرد. با استفاده از جریان شارژ سریع  115 کیلووات DC ظرف تنها 15 دقیقه امکان تامین شارژ کافی برای پیمودن 72 کیلومتر مسافت فراهم خواهد شد.

ون برقی فورد ای-ترانزیت

فورد این ون برقی را در سه ارتفاع سقف، سه سایز بدنه و یک مدل باری عرضه خواهد کرد که امکان حمل بار با وزن بین 1724 الی 1946 کیلوگرم را دارند.

مجموعه باتری ای-ترانزیت در کف خودرو نصب شده تا در ابعاد محفظه بار خللی ایجاد نشده و امکان سفارشی‌سازی این بخش بنابر نیازهای مشتریان فراهم باشد. فورد همچنین ژنراتور سیار Pro Power Onboard را به صورت آپشن برای این خودرو ارائه کرده که می­‌تواند نیرویی برابر با 2.4 کیلووات برای تامین برق وسایل فراهم نماید.

نمایشگر 12 اینچی روی داشبورد به نرم‌افزار Sync 4 اختصاصی فورد مجهز شده و امکان کنترل برخی بخش‌های خودرو از طریق آن وجود دارد.

سامانه ایمنی Ford Co-Pilot360 مواردی شامل دستیار حرکت بین خطوط و دستیار پیشگیری از برخورد به همراه ترمز اضطراری خودکار را دربرمی‌­گیرد ضمن این‌که مشتریان می‌­توانند پایش نقاط کور، دوربین 360 درجه و دستیار ترمز عقب را هم سفارش دهند.

دیدگاه کاربران