ون تجاری الکتریکی E-Transit Custom فورد، در نمایشگاه حمل و نقل IAA هانوفر آلمان، به نمایش درآمد و حال اطلاعات جدیدی از پیشرانههای پلاگینهیبرید و دیزلی آن در دسترس است.
طراحی فورد ای-ترانزیت کاستوم
نخستین تغییر در مقایسه با نسخه بنزینسوز فورد ترانزیت، جلوپنجره درخشان، گرافیک جدید چراغهای LED جلو و عقب، نشان E در سمت چپ جلوپنجره و پورت شارژ در سپر جلو و همچنین نشان Custom در بخش عقب بدنه است.
این ون با دو ابعاد مختلف طول و ارتفاع در دسترس است؛ این باعث میشود تا حجم قسمت بار بین 5.8 تا 9 مترمکعب باشد. بسته به نوع ترکیببندی و چیدمان، ظرفیت حمل بار به 1100 کیلوگرم و ظرفیت کشیدن به 2000 کیلوگرم میرسد.
مشخصات فنی فورد ای-ترانزیت کاستوم
این ون با دو پیشرانه ارائه میشود؛ نسخه استاندارد آن 135 اسببخار قدرت دارد؛ اما خروجی نسخه قویتر به 217 اسببخار میرسد. گشتاور هر دو برابر با 415 نیوتنمتر است.
ظرفیت باتری آن به 74 کیلوواتساعت میرسد و با هر بار شارژ میتواند مسافت 380 کیلومتری (طبق تست WLTP) را طی کند. پکیج باتری از شارژر سریع DC تا 125 کیلووات پشتیبانی میکند. این سیستم همچنین میتواند تا 2.3 کیلووات، سایر ابزارهای موردنیاز را شارژ کند.
فورد ترانزیت کاستوم پلاگین هیبرید
ون Transit Custom پلاگینهیبرید جدید، از یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و باتری 11.8 کیلوواتساعتی نیرو میگیرد. درست همانند نسخه تمام الکتریکی، سیستم میتواند، نیروی برق معادل 2.3 کیلووات را وسایل مورد نیاز فراهم کند. برد الکتریکی خالص این سیستم 57 کیلومتر است.
فورد ترانزیت کاستوم دیزلی
اگر مشتریان پیشرانه دیزلی را ترجیح دهند، چهار گزینه خروجی پیشرو است؛ 109 اسببخار، 134 اسببخار، 148 اسببخار و 168 اسببخار.
یک گیربکس شش سرعته دستی با دیفرانسیل لغزش محدود اختیاری وجود دارد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است.
برنامه تولید فورد ترانزیت کاستوم
ون Transit Custom جدید با پیشرانه دیزلی، در واسط سال 2023 تحویل داده میشود. نسخه الکتریکی از فصل پاییز وارد خط تولید میشود. تمامی نسخههای این ون، در کارخانه Otosan فورد در Kocaeli ترکیه مونتاژ میشوند.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com